خبر های جدید

مسجد مشرف به محل المپیک لندن بازرسی می‌شود

 

یکی از اصلی‌ترین مساجد لندن به نام «التوحید» که مشرف به محل برگزاری المپیک لندن ۲۰۱۲ است، به بهانه مرتبط بودن با گروه‌های افراطی و تندرو از سوی یک مرکز خیریه وابسته به دولت در انگلستان مورد سوءظن قرار گرفته و قرار است مورد بازرسی قرار گیرد.

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی«OnIslam»، «اسامه حسن»، کارشناس الهیات و یکی از ائمه جماعت مسجدی در منطقه «لیتن» لندن، ضمن ابراز نگرانی در رابطه با اقدام مقامات مسئول در پیگیری روند این تحقیقات گفت: امیدوارم نتیجه این بررسی‌ها مهر تأییدی بر فعالیت‌های میانه‌رو و صلح‌طلبانه اسلام باشد.

سخنگوی این مرکز خیریه در این رابطه توضیح داد: تا زمان تکمیل تحقیقات نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. پس از به سرانجام رسیدن بررسی‌های خود در این زمینه، گزارش رسمی آن را اعلام خواهیم کرد.

اسامه حسن خاطرنشان کرد: این بسیار تأسف‌آور است که مسجدی که در آن به مدت بیست‌و‌پنج سال نماز جماعت برگزار شده است، اکنون به‌طور رسمی به بهانه ارتباط با گروه‌های افراطی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. سال‌هاست که در مبارزه با افراط‌گری و مصون نگاه داشتن این مسجد در رابطه با چنین اتهاماتی تلاش کرده‌ایم.

مسلمانان در بریتانیا جمعیتی دو‌و‌نیم میلیون نفری را تشکیل می‌دهند. نظرسنجی روزنامه «فایننشال تایمز»(Financial Times) نشان می‌دهد که کشور بریتانیا بدترین دیدگاه را در جهان نسبت به مسلمانان دارد. همچنین طبق آمار به دست آمده از مرکز نظرسنجی «ایونینگ استاندارد»(Evening Standard)، درصد زیادی از مردم لندن نظر خود را در رابطه با مسلمانان منفی اعلام کرده‌اند.

گفتنی است، «مسجد التوحید» که مشرف بر پارک المپیک لندن است، از مهم‌ترین مساجد در بریتانیا به‌شمار می‌رود که بیش از یک سال است که در رأس مجادلات بین فرقه‌ای قرار گرفته است.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا