خبر های جدید

آمار کشته ومجروحان روز گذشته تظاهرات مصر

در درگیری های روز گذشته در مصر بین نیروهای امنیتی و اخوان المسلمین ۱۶ تن کشته و مجروح و ۵۴ تن دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از شبکه العربیه، وزارت بهداشت و جمعیت مصر اعلام کرد ، تظاهرات دیروز جمعه در مصر منجر به کشته شدن ۲ تن و مجروح گردیدن ۱۴ تن دیگر در استانهای “الجیزه” و “الفیوم” شده است.

این وزارت خانه اعلام کرده است از میان این ۱۴ مجروح ، ۵ تن آنان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص و ۹ تن دیگر تحت معالجه قرار دارند.

در قاهره پلیس از گاز اشک آور برای متفرق ساختن تظاهرکنندگان استفاده نمود و همچنین به رغم سردی هوا و بارش باران در شهر “نصر” و “المعادی” صدها تن از تظاهرکنندگان به خیابان آمدند و پلیس برای متفرق ساختن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد.

منابع امنیتی می گویند که تظاهرکنندگان منتسب به گروه اخوان المسلمین هستند که در طی درگیری ها با نیروهای امنیتی در میدان العرب در شهر المعادی اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف در مقابل اقدام پلیس به استقاده از گاز اشک آور کردند.

وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد ۵۴ تن از افرادی که او آنها را آشوبگر می نامید دستگیر کرده است.

همچنین در شهر “المحله” در دلتای نیل و نیز در استان “قنا” در جنوب کشور نیز درگیری‌هایی گزارش شده است.

شایان ذکر است که گروه اخوان المسلمین تقریبا هر جمعه اقدام به تظاهرات در قاهره و برخی استانهای دیگر می کنند و تا هم‌اکنون، حدود ۱۰۰۰ تن در این درگیری ها کشته شدند که بیشتر آنان از طرفداران اخوان المسلمین هستند و حدود ۲۰۰۰ تن دیگر نیز دستگیر شده‌اند.

رئیس جمهور موقت مصر عدلی منصور اخیرا قانونی را تصویب کرده است که تشکیل تجمعات و تظاهرات را بدون اجازه از وزارت کشور منع و غیر قانونی اعلام می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا