خبر های جدید

تدابیر شدید امنیتی جهت برگزاری همه پرسی قانون اساسی مصر

خبرگزاری آریا- منابع نظامی مصر از آمادگی دهها هزار نیروی امنیتی این کشور برای نظارت بر روند برگزاری همه پرسی درباره قانون اساسی مصر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برونمرزی،منابع امنیتی مصر دیروز (یکشنبه) اعلام کردند، حدود دویست و پنجاه هزار نفر از افسران و نظامیان نیروهای مسلح در چارچوب تشدید تدابیر امنیتی برای نظارت بر همه پرسی درباره قانون اساسی این کشور ، با همکاری وزارت کشور مصر شرکت خواهند کرد.
این منابع گفتند، قرار است برای سرعت در رای گیری، شمار کمیته ها در داخل مراکز رای گیری افزایش یابد و نیروهای ارتش و پلیس با هر گونه تلاش برای ایجاد هرج و مرج در روز برگزاری همه پرسی به شدت برخورد خواهند کرد.
عدلی منصور رئیس جمهوری موقت مصر اخیر اعلام کرد، همه پرسی درباره قانون اساسی این کشور که اخیرا در کمیته پنجاه نفره اصلاح شد، روزهای چهاردهم و پانزدهم ژانویه آینده برگزار می شود.
همه پرسی درباره قانون اساسی مصر در شرایطی برگزار خواهد شد که بسیاری از گروه ها و احزاب سیاسی این کشور با آن مخالف هستند .
از سوی دیگر وزارت کشور مصر دیروز در بیانیه ای با هشدار درباره برگزاری هر گونه تظاهرات غیرقانونی در این کشور اعلام کرد، نیروهای امنیتی با هر گونه تظاهرات غیرقانونی برخورد خواهند کرد.
بر اساس این بیانیه، سرویس های امنیتی مصر با مسوولان دانشگاه ها برای هشدار به دانشجویان و جلوگیری از برگزاری تظاهرات، هماهنگ شده اند.
طبق قانون تظاهرات در مصر که اخیرا تصویب شد، تظاهرکنندگان و مخالفان قبل از برگزاری تظاهرات باید زمان و مکان تظاهرات را به مسئولان امنیتی ابلاغ کنند ، در میادین اصلی تحصن نکنند و مسیرها را مسدود نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا