رمضان

زشتی های هوا پرستی !

زشتی های هوا پرستی !

استاد جاسم المطوع / مترجم:عبدالعزیز سلیمی

برادر و خواهر توبه گر!

از سرکشی و هواپرستی پرهیز کن. زیرا سرکشی سر انسان را به باد می دهد، و هواپرستی سبب پرت شدن از پرتگاه زشتکاری به دره پوچی می گردد، و سرانجام سر از جهنم در می آوری.

در روایتی که ابن جوزی نقل می کند آمده است، ابلیس می گوید:

«بنی آدم را به وسیله زشتکاری بر زمین زدم، و آنان هم با طلب آمرزش و لااله الاالله توان را از من گرفتند، وقتی که آن وضع را دیدم دانه کششهای نفسانی را در زمین زندگی آنان کشت کردم، و ثمرش آن شد که به زشتکاری و گناه روی آورده و چون آن را روا و نیک می پندارند، به فکر توبه کردن نمی افتند.»

دوست عزیز! اگر در مورد کسی که به کمند کششهای کور نفسانی گرفتار آمده، و در اندیشه ی توبه و رهایی نیست فکر کنی می بینی که به مرور زمان زشتکاریهایش روی هم انباشته شده و او را در زیر بار خود نابود می کند، کافی است که به جدول زیر توجه کنی؟

سالهای گناه کاری

یک گناه در روز

دو گناه در روز

سه گناه در روز

چهارگناه در روز

۲۰

۳۰

۴۰

۵۰

۶۰

۷۲۰۰

۱۰۹۵۰

۱۴۶۰۰

۱۸۲۵۰

۲۱۹۰۰

۱۴۴۰۰

۲۱۹۰۰

۲۹۲۰۰

۳۶۵۰۰

۴۳۸۰۰

۲۱۶۰۰

۳۲۸۵۰

۴۳۸۰۰

۵۴۷۵۰

۶۵۷۰۰

۲۸۸۰۰

۴۳۸۰۰

۵۸۴۰۰

۷۳۰۰۰

۸۷۶۰۰

 

دوست گرامی به حجم و تعداد این گناهان به خوبی توجه کن! خدای نخواسته اگر به بیماری دنباله روی از کششهای ناروای نفسانی گرفتار شوی نزد خداوند پرونده ای زشت و چندش آور و سیاه خواهی داشت. و چنانچه گام در راه پشیمانی و توبه بگذاری پرونده ای پاک و روشن خواهی داشت.

بکر بن عبدالله مزنی در این باره می گوید:

« کردار بندگان را در پرونده ای نگاه می دارند چنانچه در آن استغفار و طلب آمرزش باشد، پاک و بی آلایش آن را برمی دارند، و چنانچه استغفاری در آن نباشد، به صورت آلوده و سیاه آن را تحویل می دهند.»

_سبحان الله

_از چه چیزی تعجب کردی؟

_از ارقام و آمار گناهان تعجب می کنم، آن هم در صورتی که روزی یک تا چهار گناه و نافرمانی را مرتکب شویم!؟ وقتی که عمر من به ۴۰ سال برسد در صورتی که روزی چهار گناه را مرتکب شویم تعداد آن به ۳۳۰۰۰می رسد باور کن برخی از انسانها هستند ساعتی چند گناه را هم مرتکب می شوند که شمار گناهان آنان رقم بسیار زیادی می شود.

_حتی اگر ثانیه ای هم یک گناه را مرتکب شده باشی، ناامید مباش! مگر آن فرموده خداوند را نشنیده ای که می فرماید:

(‏ قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ‏)الزمر/۵۳

«‏ ( از قول خدا به مردمان ) بگو : ای بندگانم ! ای آنان که در معاصی زیاده‌روی هم کرده‌اید ! از لطف و مرحمت خدا مأیوس و ناامید نگردید . قطعاً خداوند همه گناهان را می‌آمرزد . چرا که او بسیار آمرزگار و بس مهربان است . ‏»

و رسول خدا(ص)می فرماید:

«خداوند رحمت و مغفرت خویش را به صد قسمت تقسیم فرموده است، یک قسمت از آن را به زمین فرستاده، و نود ونه بخش آن را نزد خویش نگاه داشته است.بخاطر وجود همان یک جزء در میان مردم است که همدیگر را دوست می دارند و مورد بخشش قرار می دهند، و چهار پایان مواظب هستند که پای خویش را روی نوزادشان نگذارند.»

_تو را به خدا این هایی را که می گویی حقیقت دارد؟! خدا خیرت بدهد، جان دوباره ای در وجود من دمیدی! اما من یک چیزی را درست متوجه نشده ام، لطف کن برای من توضیح بده که معنی «پیروی از هوی» چیست؟

_هوی کشش یا کینه ای است ناروا که در دل وجود دارد، و خودبخود باعث مسئولیت انسان نمی شوند، اما هرگاه کسی دنبال آنها بیفتد و در عمل برای انجام دادن آنها تلاش کرد، مورد بازخواست قرار می گیرد، خداوند می فرماید:«کیست گمراه تر از کسی که دنبال هواهای خویش افتاده و به راه هدایت خداوند پشت کرده است.»

هرگاه انسانی در گرداب گناهانی مانند:زنا، شرابخواری و غیببت و رباخواری گرفتار گردد، و ناآگاهانه از آنها لذت ببرد، در واقع دنباله رو هواهای نفسانی خویش شده است.

 

حال اندکی صبر پیشه کن و در حال روز خود نظاره کن و اعمال و رفتار خود را وارس کن و تعداد گناهان خود در سالیان عمرت را بر شمار !!!!

ایا باز هم در توبه و بازگشت بسوی تنها بخشنده و رستگار کننده تردید و شک می کنی؟؟؟!!!

آیا می خواهی نجات از دست این آمار و ارقام وحشت آور را به بعد موکول کنی ؟!

دوست عزیز !

مواظب باش شاید فردار دیگر دیر باشد و شاید اصلا برای تو فردایی نباشد ؟؟!!

همانگونه که خیلی ها کارشان را به فردا انداختند ولی هرگز هرگز فردا را ندیدند ؟!

ولی حصرت فردا را جاودانه به گور بردند .

آری !  همیشه فردا دیر است .

________________________

توبه: تولدی دوباره

نویسنده:جاسم المطوع

مترجم:عبدالعزیز سلیمی

انتشارات: نشر احسان-سال/۱۳۷۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا