خبر های جدید

دکتر یوسف قرضاوی:سیسی صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد.

شیخ یوسف قرضاوی روز یکشنبه اعلام کرد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر برای تصدی سمت ریاست جمهوری این کشور صلاحیت ندارد.
قرضاوی در گفتگو با روزنامه قطری « الوطن » ، برگزاری همه پرسی را که قرار است اواسط ژانویه آینده درباره قانون اساسی مصر صورت گیرد « بیهوده » توصیف کرد.
وی گفت: « ژنرال السیسی حتی اگر بخواهد هرگز رییس جمهور مصر نخواهد شد مردم این کشور مرحله اولیه را سپری کرده اند و دیگر دستگاه نظامی نمی تواند خود را بر مردم تحمیل کند.»
این شیخ حامی محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر درباره همه پرسی که قرار است درباره قانون اساسی این کشور برگزار شود افزود: « من معتقدم که قانون اساسی جدید و همه پرسی درباره آن کار بیهوده ای است و قانون اساسی مصر همان قانونی است که مردم در یک همه پرسی آزاد در سال ۲۰۱۲ به آن رای دادند و کمیته منتخبی از پارلمان منتخب آن را تدوین کرده بود. طبعا کسانی که در صدد تغییر قانون اساسی تدوین شده در سال ۲۰۱۲ و تدوین قانون اساسی جدیدی هستند در واقع می خواهند مفاد مربوط به شریعت اسلامی را از قانون اساسی مصر حذف و مفاد بی معنایی اضافه کنند.»
این عضو سابق هیئت عالی علمای الازهر درباره علت استعفا از این مرکز اظهار داشت: « من از بیم این که مرا طرد کنند استعفا نکردم بلکه معتقدم که الازهر در شرایط کنونی نمی تواند از عهده وظایف خود به عنوان یک موسسه اسلامی ، علمی و دینی برآید.»
قرضاوی در همین حال اخبار منتشر شده را مبنی بر استعفا از اتحادیه جهانی علمای مسلمان رد کرد و گفت: « آن چه که درباره استعفای من از ریاست اتحادیه علمای مسلمان منتشر شده بی اساس است و برخی مغرضانه یا غیر مغرضانه _ نمی دانم _ هیئت عالی علمای الازهر و اتحادیه جهانی علمای مسلمان را یکی فرض کردند. من هر موضعی اتخاذ کنم آن را در رسانه ها اعلام می کنم و دیگر نیازی به شایعه پراکنی نیست.»
وی افزود به وی از مراکز بالا دستور داده نمی شود و در برنامه های بین المللی به سود برخی از کشورها و در راس آن ها قطر عمل نمی کند و فتواها و مواضع سیاسی که صادر می کند بازتاب کننده دیگاه شخصی اوست و ترجمه سیاست های قطر نیست.
به گزارش خبرگزاری آلمان از دوحه ، قرضاوی درباره میزان آمادگی اش برای تصدی سمت رهبری گروه اخوان المسلمین در مصر بعد از زندانی شدن محمد بدیع رهبر کنونی آن اظهار داشت: « من مدت زیادی است که از عضویت گروه اخوان المسلمین استعفا کرده ام تا این که خادم همه امت اسلامی باشم. این سمت بارها به من پیشنهاد شده است ولی من از پذیرفتن آن معذور بودم. کسانی بهتر از من در گروه اخوان المسلمین وجود دارند که می توانند از عهده این مسئولیت برآیند. »

تهران/ واحد مرکزی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا