خبر های جدید

عربستان اعلام کرد که کاملا از مصر حمایت می کند.

تهران / واحد مرکزی خبر /
دو روز بعد از حمله ای انتحاری در شمال مصر که به کشته شدن ۱۵ نفر منجر شد، عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد به طور کامل از مصر حمایت می کند.
کاخ سلطنتی عربستان سعودی در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرد، خاطر نشان کرد « عربستان سعودی تحت رهبری عبدالله، پادشاه این کشور حمایت کامل خود را از مصر اعلام می کند ».
این بیانیه با اشاره به روند سیاسی جدیدی که بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر توسط ارتش این کشور آغاز شده و قرار است به انتخابات در مصر منتهی شود، اعلام کرد « از موافقت مردم مصر با نقشه راه استقبال و ابراز امیدواری می کنیم این امر به حل بحران سیاسی مصر منجر شود ».
کاخ سلطنتی عربستان همچنین «اقدامات تروریستی» در مصر را محکوم و اعلام کرد اطمینان دارد که مردم مصر با این اقدامات تروریستی مقابله خواهد کرد.
انتشار این بیانیه با سازمان تروریستی اعلام شدن رسمی اخوان المسلمین در مصر و ممنوع شدن تظاهرات اعضای آن که پیش از این تقریبا هر روز برگزار می شد، هم زمان شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی حاکمیت جدیدی است که توسط ارتش مصر بعد از برکناری مرسی در ماه ژوئیه روی کار آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا