خبر های جدید

جمعه ماتم در مصر!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، در حوادث دیروز مصر ۴ نفر کشته و ۲۶۵ نفر بازداشت و تعدادی از نیروهای پلیس نیز در استان‌های مختلف مصر زخمی شدند.
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که حدود یکصد نفر زخمی شدند و در همین رابطه مدیر اداره تحقیقات جنایی در استان دمیاط در دلتا نیل نیز گفت که یک نفر در این شهر کشته شد و دستکم ۱۶ نفر از معترضان نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.
بر اساس این گزارش، یک نفر دیگر به نام «عمار الرمال» نیز در شهر سمالوط در استان المنیا در جنوب قاهره کشته شد و برادر وی محمد اعلام کرد که وی مورد اصابت گلوله جنگی دستگاه‌های امنیتی قرار گرفته بود.
در همین راستا «احمد المنیاوی» روزنامه‌نگار مصری تاکید کرد که پس از اقامه نماز جمعه، ۱۴ مسیر راهپیمایی در استان المنیا تشکیل شد و تعداد تظاهرات‌کنندگان نیز بسیار زیاد بود.
وی با اشاره به اینکه اعلام تروریستی بودن اخوان المسلمین تاثیرات منفی بر فقرا داشته است، گفت که با این تصمیم دولت ۷۸ جمعیت خیریه در شهرها و مراکز استان که به درمان و حمایت از هزاران فقیر و یتیم رسیدگی می‌کردند، تعطیل شده‌اند.
«عبد الرحمن محمد» دیگر روزنامه‌نگار مصری نیز تصریح کرد که نیروهای امنیت مرکزی با گاز اشک‌آور به سمت تظاهرات‌کنندگان که در نزدیکی مسجد حمزه بن عبد المطلب تجمع کرده بودند، حمله کردند و تظاهرات‌کنندگان نیز به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کردند.
از سوی دیگر مسئولان مصری حدود ۲۶۵ نفر از جمله بیش از ۲۸ زن را در جریان تظاهرات دیروز در سراسر مصر بازداشت کردند.
این تظاهرات اخوان المسلمین پس از نماز جمعه و بنا به دعوت ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا تحت عنوان «هفته خشم» برگزار شد.
از سوی دیگر وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۶۵ نفر در تظاهرات دیروز بازداشت شدند که اقدامات قانونی علیه آنها در راستای اجرای تصمیم دولت مبنی بر تروریستی بودن اخوان المسلمین، اتخاذ شد.
در بیانیه وزارت کشور آمده است که در درگیری‌های دیروز در استان‌های قاهره، دمیاط و المنیا ۳ نفر کشته شدند و تعدادی از افسران و نیروهای پلیس نیز هدف اصابت گلوله جنگی و ساچمه‌ای قرار گرفته و زخمی شده‌اند و همچنین تظاهرات‌کنندگان سه خودروی پلیس را آتش زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا