علمی ، پزشکمقالات ارسالی

اختلاف نشان انگشتان انسان

در سال ۱۸۸۴م برای اولین بار برای شناختن افراد از نشان انگشت استفاده شد و این روش در همهء کشور ها رواج یافت، چون پوست سر انگشتان خطوطی بسیار دقیقی بشکل قوسی، کجدار و دایروی دارند که در طول زندگی انسان تغییر نمیکنند، دیگر اعضای بدن انسان با هم غالباً یکسان میباشند ولی نشان انگشتان در همهء انسانها باهم متفاوت اند و دو انسان پیدا نمیشود که این خطوط در آنها یکسان باشد. این یک معجزهء الهیست. خداوند(سبحانه وتعالى) در بیان این مطلب میفرماید: أیحسب الإنسان ألن نجمع عظامه؟ بلی قادرین علی أن نسوی بنانه.
۷
ـ وفا بعهد:
یکی از اعجاز قرآنکریم بوقوع پیوستن آنچه است که از آن خبر داده شده است. وعده های خداوند(ج) در قرآنکریم بردو قسم است:
۱
ـ وعدهء مطلق.
۲
ـ وعدهء مقید.
وعدهء مطلق مثال وعدهء نصرت پیامبر(صلى الله علیه وسلم) و اخراج کسانیکه او را از وطن اصلی اش خارج کردند، یا وعدهء پیروزی مسلمانها برکفار. این وعده های همه اش به خواست پروردگار جهانیان متحقق شده است. مثلاً:
إنّا فتحنا لک فتحاً مبیناً. لیغفر لک الله ما تقدّم من ذنبک و ما تأخر، و یتّم نعمته علیک و یهدیک صراطاً مستقیماً و ینصرک الله نصراً عزیزاً.( ما فتح کردیم برای تو فتح آشکاری، تا اینکه بیامرزد خطا های ترا از گذشته و در آینده و تکمیل کند برای تو نعمت خودرا وهدایت کند ترا راه راست و نصرت مکند ترا الله نصرت غلبه)
این وعدهء الهی با فتح مکه و دخول مردم در اسلام گروه گروه تحقق پذیرفت و نعمت پروردگار به بهترین فرزند آدم حضرت محمد(صلى الله وسلم) تکمیل گردید. خداوند(جلّ جلاله) به تحقق این وعده را اقرار میکند: إذا جاء نصرالله والفتح و رأیت النّاس یدخلون فی دین الله افواجاً. فسبّح بحمد ربّک و استغفره إنّه کان تواباً.( هرگاه بیاید نصرت خداوند(ج) میبینی مردم را که داخل میشوند در دین خدا گروه گروه. پس به پاکی یاد کن پروردگار خود و طلب امرزش کن از او، هر آیینه اوست نهایت قبول کنندهء توبه)
خداوند(ج) وعدهء خود را به همه پیامبران و دوستانش چنین تحقق میبخشد: إنّا لننصر رسلنا والّذین آمنوا فی الحیاه الدّنیا و یوم یقوم الأشهاد.( هرآیینه ما نصرت میدهیم پیامبران خودرا و کسانی را که ایمان آورده اند در زندگی دنیا و روزی که شاهدان بپا خیزند)
از وعده های مطلق خداوند(ج) این است: و کان حقاً علینا نصرالمؤمنین. ( و هست برما حق کمک کسانیکه ایمان آورده اند)
نصرت خداوند(ج) بر مؤمنین در جایهای متعددی، از جمله؛ بدر، احد وغیره جنگهای بزرگ که تاریخ اسلام شاهد آنها بوده تحقق پذیرفته است. ( ولقد نصرکم الله ببدرٍ و أنتم أذلهٌ فاتقوا الله لعلّکم تشکرون.( هر آیینه پیروز ساخت خدا شمارا در بدر و بودید شما ناتوان، پس بترسید از خدا تا شوید شکرگذار)
و این فرمودهء پروردگار: ولقد صدقکم الله وعده إذ تحسّونهم بإذنه.( و راست کرد برشما خدا وعدهء خود را وقتیکه میکشتید آنهارا به اجازهء پروردگار) ( تحسّونهم) یعنی میکشتید آنهارا کشتن ناگهانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا