خبر های جدید

آمار کشته های دیروز جمعه مصر.

تهران/ واحد مرکزی خبر
دست‌کم شش نفر در تظاهرات روز جمعه در مناطق مختلف مصر کشته و دهها تن دیگر
زخمی شدند .
تظاهرات طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در مخالفت با کودتای
نظامی اوایل ژوئیه گذشته و پیش نویس قانون اساسی جدید کشور دیروز با فراخوان ائتلاف ملی در حمایت از دولت مشروع مرسی ، پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف مصر برگزار شد .
بنا بر اعلام منابع پزشکی و فعالان سیاسی در تظاهرات دیروز مخالفان دولت در مناطق هزار مسکن و ۶ اکتبر در قاهره و نیز شهر فیوم در غرب کشور دست‌کم ۶ نفر در حمله نیروهای امنیتی و پلیس مصر کشته شدند .
فعالان گفتند نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن تظاهرات مخالف کودتا و پیش نویس قانون اساسی جدید اقدام به تیراندازی به طرف آنان کردند .
به گفته شاهدان دهها تظاهر کننده دیروز در اطراف میدان هزار مسکن زخمی شدند و نیروهای امدادی با برپایی بیمارستان صحرایی در اطراف میدان زخمی ها را درمان می کردند و نیروهای امنیتی مصر دیروز به کوی دانشگاه الازهر در قاهره یورش بردند و به طرف دانشجویان معترض گلولهای پلاستیکی و ساچمه ای شلیک کردند .
به گفته شاهدان و فعالان آگاه ، صدها دانشجوی طرفدار گروه اخوان المسلمین و مخالف قانون اساسی جدید دیروز با شرکت در تظاهرات در کوی دانشگاه الازهر در قاهره ، اقدام
روز پنجشنبه ماموران امنیتی در کشتن دو دانشجو را محکوم کردند .
دانشجویان معترض همچنین آزادی فوری همه دوستان و همکلاسی زندانی خود را خواستار
شدند .
به گزارش خبرگزاری الرساله نت از قاهره ، در همین حال وزارت کشور مصر در بیانیه ای از
بازداشت ۱۲۳ نفر از آشوب طلبان وابسته به گروه اخوان المسلمین در مناطق مختلف
این کشور خبر داد .
وزارت کشور در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی مصر دیروز به تظاهرات تعداد معدودی از هواداران گروه اخوان المسلمین در شهرهای مختلف این کشور یورش بردند.
وزارت کشور افزود تظاهرکنندگان ضمن آتش زدن لاستیک های خودرو ، بستن مسیر های اصلی ، با ماموران امنیتی و اهالی ساکنان محلی درگیر به طرف آنان گلوله های جنگی ،
ساچمه ای شلیک و بطری های آتش زا پرتاب کردند .
بر اساس بیانیه وزارت کشور مصر ، ماموران امنیتی بامداخله فوری خود آشوب طلبان را متفرق و دست کم ۱۲۳ تن از آنان را در استان های قاهره ، الجیزه ، اسکندریه ، الفیوم ، المنیا، سوئز و اسماعیله دستگیر کردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا