خبر های جدید

استقبال وزارت امور خارجه مصر از گزارش انگلیس درباره اخوان المسلمین

استقبال وزارت امور خارجه مصر از گزارش انگلیس درباره اخوان المسلمین

مصر اعلام کرد نتایج گزارش دولت انگلیس درباره بازنگری در فعالیت «گروه اخوان المسلمین» در انگلیس نشان دهنده درک فزاینده بین المللی از ماهیت افراط گرایی و خشونت گروه اخوان المسلمین است و جامعه بین المللی امروز بیش از هر زمانی در گذشته باید از مصر برای مقابله با این قبیل سازمان ها و ایدئولوژی های افراطی حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوزید سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد، اشاره گزارش دولت انگلیس به این که اعضای اخوان المسلمین به خشونت و افراط گرایی دست می زنند و آن را تشویق می کنند و با بسیاری از گروه های تروریستی ارتباط دارند و تفکر اخوانی ها و اقداماتشان مغایر با ارزش های دموکراسی و حاکمیت قانون است و مبانی تفکر اخوان المسلمین -از جمله تفکر تکفیری رهبرانی مانند سید قطب- چارچوبی ایدئولوژیک برای بسیاری از گروه ها تروریستی محسوب می شود، با موضع ملت و دولت مصر در قبال این گروه همخوانی دارد.

این سخنگوی مصری خاطرنشان کرد، انتشار چنین گزارشی گام مهم و جدی انگلیس در مسیر مبارزه و مقابله با تفکر افراطی و تروریستی است به ویژه که در این گزارش آمده است دولت انگلیس قصد دارد روند ارزیابی اخوان المسلمین و ایدئولوژی آن و فعالیت های آن در داخل و خارج را به طور مستمر ارزیابی کند و فعالیت ها و منابع مالی این گروه را در چارچوب راهبرد ملی انگلیس برای مقابله با افراط گرایی زیر نظر بگیرد. خودداری از صدور روادید برای برخی اعضای اخوان المسلمین و ادامه رایزنی و تبادل اطلاعات در این خصوص با دولت هایی در منطقه خاورمیانه از جمله تدابیری است که انگلیس اتخاذ خواهد کرد.
ابوزید افزود، مصر امیدوار است بقیه کشورها نیز برای تقویت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تندروی در سطح جهان، مانند انگلیس عمل کنند.

http://www.ghatreh.com/news/nn29280567

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا