خبر های جدید

وضعیت دانشگاههای مصر

وضعیت دانشگاههای مصر

 انجمن آزادی اندیشه و بیان مصر (AFTE) در گزارش اخیر خود اعلام کرد: به دنبال سرکوب‌های شدید در حال حاضر ۶۹۲ دانشجو از دانشگاه‌های این کشور اخراج شده‌اند.
به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تظاهرات دانشجویی در مصر به یک پدیده عادی و روزمره تبدیل شده است.
در این گزارش آمده است در ۲۴ دانشکده در مصر و در نیمه نخست سال تحصیلی جدید، ماهانه به طور میانگین ۲۳۰ تظاهرات رخ داده است. در پاسخ فشارها و سرکوب‌های بی‌سابقه و نقض حقوق شهروندی در مصر طی ماه‌های اخیر رویهم رفته مخالفت‌ها و اعتراضات دانشجویان افزایش یافته است.
به دنبال این سرکوب‌ها ده‌ها دانشجو نیز به جرم شرکت در تظاهرات در حمایت از «حزب اخوان المسلمین» به بیش از ۱۷ سال حبس محکوم شده‌اند. این اقدامات سبب شده تا رسانه‌های محلی مصر به طور مداوم درباره استقلال فعالیت‌های سیاسی دانشجویان سوال بپرسند. آنها مدعی هستند قیام ناگهانی دانشجویان ناشی از افزایش فعالیت‌های تحت حمایت حزب اخوان المسلمین در بخش‌هایی از مصر است.
به گزارش ایسنا به نقل از «المانیتور»، وزیر کشور مصر نیز مانند رسانه‌ها معتقد است اعتراضات دانشجویی از سوی «حزب اخوان المسلمین» هدایت می‌شود اما پاسخ دولت مصر به جنبش دانشجویان به خوبی منعکس‌کننده حرکت سیاسی این کشور است.
قانون «ضد تظاهرات» که از سوی «شورای عالی دانشگاه‌ها» به عنوان یک اداره تحت نظارت وزارت آموزش عالی مصر تعیین شده، صراحتا هرگونه تجمع سیاسی را در خیابان‌ها و دانشگاه‌های مصر ممنوع می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا