خبر های جدید

مهلت یک هفته‌ای قطر به ۷ رهبر اخوان‌ المسلمین

یک منبع وابسته به اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که دوحه از هفت تن از رهبران اخوان المسلمین خواسته است تا قطر را ظرف یک هفته ترک کنند.
این منبع اعلام کرد که از جدی غنیم، جمال عبدالستار، عصام تلیمه، اشرف بدر الدین، محمود حسین، عمرو دراج و حمزه زوبع که از رهبران اخوان المسلمین هستند، خواسته شده تا قطر را ترک کنند.

همزمان عمرو دراج در سخنانی اعلام کرد: ما از نقش قطر در حمایت از مردم مصر قدردانی می‌کنیم و موضع این کشور را درک کرده و به درخواست آن مبنی بر انتقال مقر تعدادی از رهبران اخوان المسلمین به خارج از این کشور جامه عمل می‌پوشانیم.

جدی غنیم نیز در فایلی ویدئویی در یوتیوب اعلام کرد: من تصمیم گرفتم تا مقر خود را به خارج از قطر انتقال دهم تا هیچ گونه مشکلی برای برادران ما در قطر بوجود نیاید.

غنیم کشوری را که به آن خواهد رفت، مشخص نکرد و تنها گفت: زمین خدا گسترده است.

 عمرو دراج در این رابطه اظهار داشت: اخوان المسلمین درصدد انتقال دفتر خود به خارج از قطر است. گفته می شود اخوان المسلمین در پی تنش اخیر در روابط قطر با کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل حمایت دوحه از اخوان المسلمین چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

کشورهای حاشیه خلیج فارس چند ماه پیش در پی حمایت های دوحه از اخوان المسلمین سفرای خود را از قطر فراخواندند. عربستان سعودی و امارات بهبود روابط با دوحه را مشروط به توقف حمایت های قطر از اخوان المسلمین کرده اند.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا