خبر های جدید

ادامه اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تونس

ادامه اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تونس

پیروزی السبسی که در دوران «زین العابدین بن علی» رئیس پارلمان تونس بود، باعث نگرانی تونسی‌ها درباره بازگشت به رژیم سابق شده است.اعتراض مردم تونس به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امروز – چهارشنبه – نیز ادامه یافت.
اعتراض مردم تونس به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که «الباجی قائد السبسی» رهبر حزب «ندا» در آن پیروز شد، امروز در جنوب تونس ادامه یافت.یک منبع امنیتی تونسی گفت که معترضان در منطقه «سوق الاحد» در استان «قبلی» در جنوب تونس صبح امروز یک مرکز گارد ملی و  مقر حزب ندا را به آتش کشیدند.

این منبع امنیتی افزود که ارتش ملی تونس برای کنترل اوضاع و حمایت از دارایی‌های عمومی و خصوصی نیروهای کمکی به منطقه سوق الاحد اعزام کرد.معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس در شهر «سیدی بوزید» مهد «بهار عربی» نیز شب گذشته تظاهرات کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان در شهر سیدی بوزید از گاز اشک‌آور استفاده کرد.در پی اعلام پیروزی السبسی در انتخابات ریاست‌جمهوری تونس، معترضان در شهرهای «حامه»، «تطاوین»، «بن قردان»، «دوز»، «قابس» و «قبلی» تظاهرات کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

بنا بر این گزارش، پیروزی السبسی که در دوران «زین العابدین بن علی» رئیس پارلمان تونس بود، باعث نگرانی تونسی‌ها درباره بازگشت به رژیم سابق شده است.
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا