خبر های جدید

بازگشت البرادعی به دنیای سیاست

بازگشت البرادعی به دنیای سیاست

محمد البرادعی، رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که فعالیت‌های سیاسی خود در مصر را بعد از سه سال وقفه، ازسر خواهد گرفت. محمد البرادعی، دیپلمات و سیاستمدار سرشناس مصری در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای “العربی” که بخش اول آن منتشر شده، گفت: من بعد از ۱۲ سال فعالیت در آژانس بین المللی انرژی اتمی و چهار سال فعالیت در داخل مصر، برای سه سال کار را کنار گذاشتم.

وی گفت: در طول آن ۱۶ سال سختی که سپری کردم دائما تلاش کردم تا بگویم یکدیگر را نکشید و با هم همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشید. البرادعی که در سال ۲۰۱۳ معاون عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر بود و در جریان کشتار اخوان المسلمین توسط ارتش از سمتش کناره‌گیری کرد.

او درباره دور شدن از فعالیت سیاسی طی سال‌های اخیر گفت: من از فعالیت‌هایم دوری گزیدم تا به دیگران فرصت دهم. من بسیار ناراحت بودم چراکه حرف‌هایم درست بود.

البرادعی با روی کار آمدن ژنرال سیسی به عنوان رئیس جمهور مصر و بسته شدن فضای سیاسی این کشور به ویژه در دوران سرکوب اخوان المسلمین، از سیاست دوری گزید. وی درباره حضورش در رسانه‌ها و بازگشت به فعالیت‌های سیاسی گفت: اکنون باید هر کسی با مهارتی که دارد کمک و صحبت کند. اوضاع مصر و جهان عرب تنها با توافق و تفاهم حل می‌شود.

گفته می‌شود البرادعی که دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۰۵ را نیز در کارنامه دارد، خود را برای رقابت‌های انتخاباتی مصر آمده می‌کند. در صورت صحت این امر، او اصلی ترین رقیب ژنرال سیسی خواهد بود.

این نخستین مصاحبه البرادعی با یک رسانه عربی از سه سال پیش تاکنون است. وی در چهار بخش دیگر این مصاحبه درباره دیدگاهش برای آینده مصر و بحران‌های جهان عرب از جمله سوریه و فلسطین صحبت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا