خبر های جدید

مدیر مدارس دینی پاکستان فوت کرد

مدیر مدارس دینی پاکستان فوت کرد

«مولانا‌سلیم‌الله‌خان» مدیر مدارس دینی پاکستان موسوم به (وفاق المدارس العربیه) در سن ۹۱ سالگی فوت کرد. خان از علمای مشهور بین المللی بود که محدث بزرگ و استاد مسلم علوم دینی در پاکستان محسوب می‌شد و مدیریت وفاق المدارس را به عهده داشت.

به مناسبت فوت مولانا‌سلیم‌الله‌خان که از مدتی قبل بیمار بود وفاق المدارس پاکستان عزای عمومی اعلام کرده است.

بیوگرافی

مولانا‌سلیم‌الله از دوران نوجوان به تحصیل علوم دینی پرداخت و در سال ۱۹۶۰ میلادی مدرسه دینی «جامعه فاروقیه» در منطقه شاه فیصل شهر کراچی را بنا نهاد که این مدرسه در حال حاضر یکی از مراکز علمی بزرگ در پاکستان است. در سال ۱۹۸۰ میلادی وی به عنوان یکی از مدیران مدارس دینی پاکستان (وفاق المدارس العربیه) انتخاب شد.

مولانا‌سلیم‌الله بعد از راه یافتن به وفاق المدارس تعداد مدارس دینی پاکستان را به ۱۸ هزار مدرسه در سراسر این کشور افزایش داد. وی از شاگردان برجسته «مولانا حسین احمد مدنی» و «مولانا شبیر احمد عثمانی» بود که نقش موثری در توانمند شدن حوزه‌های علمیه پاکستان داشت.

مولانا‌سلیم‌الله به خاطر خدمات علمی خود به شیخ الحدیث شهرت یافت و درس‌های وی که در واقع توضیح مفصل کتاب معروف «صحیح بخاری» بود با نام «کشف الباری» منتشر شد که در حال حاضر در مدارس دینی پاکستان تدریس می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا