خبر های جدید

درخواست مصر از اسرائیل بر علیه ترکیه

درخواست مصر از اسرائیل بر علیه ترکیه

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد مصر با ارسال نامه ای از اسرائیل خواسته است اجازه ندهد ترکیه در نوار غزه اعمال نفوذ کند. پایگاه اینترنتی النشره در گزارشی نوشت، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، مصر با ارسال نامه ای از «تل آیو» خواسته است اجازه هیچ گونه نفوذ در نوار غزه به ترکیه ندهد.

این شبکه تلویزیونی در گزارشی به نقل از یک مقام سیاسی بلندپایه در تل آویو گفت، مهمترین موانعی که در مسیر مذاکرات آشتی میان ترکیه و اسرائیل وجود دارد در درخواست آنکارا برای ایجاد مسیری مستقیم به نوار غزه با ادعای «انتقال کمک های بشردوستانه» خلاصه می شود، این در حالی است که اسرائیلی ها نیز خواستار اخراج سران جنبش حماس از ترکیه و جلوگیری از هرگونه فعالیت آنها در خاک این کشور شده اند.

این شبکه افزود، مصر نیز با ارسال نامه ای از اسرائیل خواسته است به هیچیک از خواسته های آنکارا برای اعمال نفوذ در نوار غزه که تحت حاکمیت جنبش حماس، شاخه اخوان المسلمین مورد حمایت ترکیه است، تن ندهد.

این گزارش می افزاید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تاکید کرده است اسرائیل سیاست محاصره دریایی نوار غزه را تغییر نخواهد داد. در این حال یک مقام سیاسی اسرائیلی نیز دادن اجازه تاثیر گذاری ترکیه بر روند امور در نوار غزه را بعید دانست. این در حالی است که رسانه های اسرائیلی به نقل از آلون لیال سفیر سابق ترکیه در اسرائیل نوشتند وی با تاکید بر ضرورت دستیابی آنکارا و تل آویو به توافق آشتی ظرف حد اکثر ۳ یا ۴ هفته، هشدار داده است اگر دوره مذاکرات بیش از این طول بکشد بار دیگر شکست خواهد خورد.

وی افزوده است، تل آویو تلاش می کند، پیش از دیدار نتانیاهو با همتایان یونانی و قبرسی خود در ۲۸ ژانویه آینده، با آنکارا بر سر احداث خط لوله انتقال گاز طبیعی از اسرائیل به ترکیه به توافق برسد.

منبع: رویکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا