خبر های جدید

آخرین سخنرانی بارزانی در مقام ریاستش/ فقط کوه ها یاور ما بودند

آخرین سخنرانی بارزانی در مقام ریاستش/ فقط کوه ها یاور ما بودند

این آخرین سخنرانی مسعود بارزانی در مقام ریاست کردستان عراق بود. مسعود بارزانی، رئیس کردستان عراق در نطقی تلویزیونی هدف از برگزاری همه پرسی استقلال را یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای مشکلات با بغداد عنوان کرد.

بارزانی که قبل از این رسما از کناره گیری از قدرت خبر داده بود تنها یاور کردها را کوه های این منطقه دانست و در این آخرین نطقش در مقام رییس منطقه کردستان عراق بر قاطعیت خود در تصمیمش تاکید کرد. مسعود بارزانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آن دسته از کردهایی که شهر نفت خیز کرکوک را بدون مقاومت تسلیم نیروهای اعزامی بغداد کردند آنها را به خیانتی بزرگ متهم کرد.

او اضافه کرد «آنچه در کرکوک اتفاق افتاد، خنجری زهرآلود بر پیکر کردستان و پیشمرگه بود.»

بارزانی گفت بر این باور است که حمله به کرکوک به دلیل برگزاری همه پرسی بهانه ای بیش نبوده و دولت بغداد حتی اگر همه پرسی هم برگزار نمی شد حمله به کرکوک را از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده بود. مسعود بارزانی تاکید کرد همه پرسی استقلال هرگز از خاطره ها فراموش نخواهد شد.

پیش از این نطق پارلمان اقلیم کردستان با ۷۰ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف، با پایان دوره ریاست بارزانی بر منطق کردستان عراق و انتقال اختیارات ریاست این منطقه موافقت کرد.

همزمان برخی از رسانه ها از درگیری بین حامیان بارزانی و نیروهای امنیتی اربیل در محوطه پارلمان و تبادل آتش خبر داده بودند. شاهدان عینی گفته اند برخی خشمگین از تصمیم بارزانی مبنی بر کنار کشیدن از قدرت، به ساختمان پارلمان یورش بردند.

منبع: عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا