خبر های جدید

شیخ قرضاوی و هشدار نسبت به کشتار معترضان در یمن

شیخ قرضاوی و هشدار نسبت به کشتار معترضان در یمن

 

اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان، با محکوم کردن کشتار معترضان یمنی، مطالبات مردمی این کشور را برحق دانست و همبستگی این اتحادیه با معترضان و تایید مطالبات آن‌ها را اعلام کرد.

 

اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان که «یوسف قرضاوی» ریاست آن را بر عهده دارد، به دولت‌های مسلمان به خاطر کشتار معترضان هشدار داد.

 

این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای دفاع خود از مطالبات و خواسته‌های مردم یمن را اعلام کرد و نوشت: تا زمانی که مردم یمن با تظاهرات مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت که مورد تأیید منشورهای حقوق بشر است، به تظاهرات می‌پردازند، اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان، همبستگی خود با آ‌ن‌ها را تا تحقق کامل مطالبات قانونی آنان اعلام می‌دارد.

 

همچنین این اتحادیه برخورد خشونت‌آمیز و سرکوب تظاهرات‌کنندگان مسلمان را که تاکنون تعداد زیادی کشته و زخمی در پی داشته است، محکوم و نگرانی خود از اوضاع داخلی یمن را ابراز کرد.

 

اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان در ادامه، به کارگیری گازهای سمی علیه تظاهرات‌کنندگان را جنایتی در حق بشریت و بر خلاف انسانیت دانست و معترضان یمنی خواست تا با صبر و پایداری به اعتراض مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند و در این مسیر تا تحقق کامل مطالبات و خواسته‌هایشان پایداری و مقاومت پیشه کنند. همچنین برای جلوگیری از ریختن خون مردم بی‌گناه، حفظ اموال عمومی و نشان دادن ارزش‌های اسلامی به جهانیان همچون برادران خود در مصر، از هرگونه توسل به خشونت خودداری ورزند.

 

گفتنی است، نیروهای نظامی یمن، روزهای با حمله به جمع معترضان، در «میدان تغییر» شهر صنعا پایتخت یمن، تعدادی از آن‌ها را کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر را مجروح ساختند.

 

برگرفته از اهل سنت شمال شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا