خبر های جدید

دو نفر از نوه‌های شیخ سعید پیران در ترکیه شهردار شدند

دو نفر از  نوه‌های شیخ سعید پیران در ترکیه شهردار شدند

نوه‌های شیخ سعید پیران در ترکیه شهردار شدند. شیخ سعید پیران از رهبران مشهور کردهای ترکیه است که در سال ۱۹۲۵ به دستور مصطفی کمال آتاتورک دستگیر و اعدام شد.

شمارش آرای انتخابات شهرداری های ترکیه به پایان رسید و نتایج موجود نشان می دهد که در استان «ارزروم» که به عنوان یکی از استانهای بزرگ شرق ترکیه شناخته می شود و بخشی از جمعیت آن را کردها تشکیل می دهند، ۴ شهرداری به دست نامزدهای عضو حزب صلح و دموکراسی افتاده و در ۲ شهرداری، نوه‌های شیخ سعید، شهردار شده اند.

« حسین بصری فرات» به عنوان شهردار شهر کوچک «خنس» در ارزروم انتخاب شده و «علی سعید فرات» نیز به عنوان شهردار شهر کوچک «تکمان» رقبای خود را شکست داده و این دو شهردار، از نوه های شیخ سعید پیران هستند.

شیخ سعید پیران از رهبران مشهور کردهای ترکیه است که در سال ۱۹۲۵ به دستور مصطفی کمال آتاتورک دستگیر و در میدان اصلی شهر دیاربکر همراه با گروهی از افراد خانواده و همراهان خود اعدام شد.

هنوز از محل دفن شیخ سعید پیران و سید رضا درسیمی رهبر اعدام شده کردهای علوی ترکیه اطلاعی در دست نیست و برخی از تحلیلگران سیاسی و کارشناسان تاریخ معاصر ترکیه بر این باورند که فقط سران عالی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح این کشور از محل دفن این دو رهبر کُرد، اطلاع دارند.

منبع گفتار نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا