خبر های جدید

انتفاضه قدس چه تاثیری بر سران اسرائیل گذاشته است؟

انتفاضه قدس چه تاثیری بر سران اسرائیل گذاشته است؟

شکست رژیم صهیونیستی در برابر انتفاضه قدس باعث اختلاف عمیق سیاسی و امنیتی در میان سران این رژیم شده است.
روزنامه رای الیوم در گزارشی به بررسی انتفاضه قدس و تاثیر آن در ساختار سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: سران اسرائیل تاکنون سعی داشتند وانمود کنند که در خصوص مقابله با انتفاضه سوم فلسطینیان با یکدیگر اتفاق نظر دارند اما ظرف چند روز گذشته اختلافات عمیق و خطرناکی میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعالون وزیر امور امنیتی این رژیم از یک سو و فرماندهان ارتش اسراییل و دستگاه امنیت عمومی “شاباک” از سوی دیگر در مورد نحوه برخورد با انتفاضه قدس نمودار شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از منابع سیاسی در تل آویو نوشت: شاباک در برابر خیزش مردمی در کرانه باختری و بیت المقدس عاجز مانده است.

به گفته منابع یاد شده، نتانیاهو و یعالون معتقدند که در نهایت می توانند به انتفاضه قدس پایان دهند و با ترور عناصر فعال و تاثیرگذار فلسطینی به قیام فلسطینیان پایان بخشند اما منابع نزدیک به دستگاه امنیت رژیم اسراییل تاکید کردند که مراجع ذیربط به نتانیاهو و یعالون گفته اند شما اشتباه می کنید زیرا هیچ نشانه ای از کاهش خیزش مردمی در میان فلسطینی ها به چشم نمی خورد بلکه برعکس آن صحیح است.

این منابع خاطرنشان کردند که حملات فلسطینیان به صهیونیست ها افزایش یافته است و از راه های نظامی نمی توان با چنین حملاتی مقابله کرد.

به گفته این منابع، عملیات فلسطینی ها از شهر الخلیل به کرانه باختری انتقال یافته است. اگر این موج گسترش یابد، باید به مراجع نظامی و اطلاعاتی و امنیتی هشدار دهیم که دامنه انتفاضه به درون مناطق اشغالی سال ۴۸ کشیده خواهد شد و به همین دلیل، مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی هفت راهکار در این خصوص ارائه داده اند و در همین راستا، می بایست مناطق مسکونی فلسطینیان در کرانه باختری و بیت المقدس تا اطلاع ثانوی به عنوان مناطق بسته نظامی اعلام شود.

به نوشته روزنامه رای الیوم، از نظر تعداد عملیات علیه صهیونیست ها، شهر الخلیل در کرانه باختری در صدر فهرست قرار دارد و تمامی اقدامات اخیر ارتش صهیونیستی در خصوص به محاصره درآوردن این شهر، یورش به خانه های آن و استقرار پست های بازرسی و بازرسی شهروندان فلسطینی با شکست مواجه شده و با وجود تمامی این اقدامات سرکوبگرانه اشغالگران، عملیات فلسطینی ها افزایش یافته است.

http://fa.alalam.ir/news/1763961

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا