خبر های جدید

دو برابر شدن شمار قربانیان مسلمان اویغور نسبت به سال ۲۰۱۳

 دو برابر شدن شمار قربانیان مسلمان اویغور نسبت به سال ۲۰۱۳
یک گروه حقوق بشری اویغور در چین گزارش داد که طی سال گذشته بیش از ۴۵۰ نفر در جریان خشونت ها علیه اقلیت مسلمان اویغور در چین جان خود را از دست داده اند. به گزارش سازمان موسوم به دیدبان حقوق بشر اویغورها، این افراد غالبا در استان شین جیانگ واقع در غرب چین قربانی این درگیری های خونین شده اند.

بر اساس این گزارش طی سال های اخیر امکانات روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر چنان کاهش یافته است که امکان تحقیق و خبررسانی کافی در مورد مسلمانان اویغور وجود ندارد. اما بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر که با توجه به گزارش های مختلف خبرگزاری های جهان تنظیم شده است، شمار تلفات اویغورهای چین روندی صعودی را نشان می دهد. بر پایه این گزارش طی سال ۲۰۱۴ در مجموع ۴۵۷ تا ۴۷۸ نفر در شین جیانگ قربانی درگیری های خشونت بار شدند که ۲۳۵ تا ۲۴۰ نفر از آنها از مسلمانان اویغور و ۸۰ تا ۸۶ نفر از هان های چین بودند. با توجه به این ارقام می توان گفت شمار قربانیان مسلمان اویغور نسبت به سال ۲۰۱۳ دو برابر شده است. در سال ۲۰۱۳ ظاهرا ۱۹۹ تا ۲۳۷ نفر جان خود را در جریان درگیری ها از دست دادند که اکثر آنان اویغور بودند.

مسلمانان اویغور از سال ها پیش از تبعیض ها و ممنوعیت های مذهبی اعمال شده از سوی دولت پکن رنج می برند و هر ساله شمار زیادی از آنان در جریان درگیری ها و اعتراض ها جان خود را از دست می دهند.

منبع: AFP

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا