خبر های جدید

عفو بین‌الملل ایجاد منطقه حائل در سینا را غیرقانونی خواند

عفو بین‌الملل ایجاد منطقه حائل توسط دولت مصر در صحرای سینا هم مرز با غزه را براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی خواند. عفو بین‌الملل اعلام کرد: مقام‌های دولت مصر برای ایجاد این منطقه حائل ۸۰۰ منزل مسکونی را تخریب و بیش از هزار خانواده را در صحرای سینا بی‌خانمان و آواره کردند بدون آنکه محل اقامت دیگر یا تسهیلاتی را در اختیار این افراد قرار دهند. بنابراین چنین اقدامی غیرقانونی و خلاف قوانین بین‌الملل است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های قاهره بایستی تخریب عمدی صدها منزل مسکونی و اخراج اجباری مردم در شمال سینا را متوقف کنند. مقام‌های مصری به صورت کامل از قوانین بین‌المللی تخطی کرده‌اند و این اقدام یک اخراج غیرقانونی است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده این منطقه حائل ۵۰۰ متر عرض و ۱۳.۵ کیلومتر طول خواهد داشت. مقام‌های مصری ماه گذشته میلادی و پس از حملات مرگبار در یک پست نظامی در سینا که ۳۱ کشته بر جای گذاشت، تصمیم گرفتند این منطقه حائل را ایجاد کنند.به گفته مقام‌های قاهره، ایجاد این منطقه به جلوگیری از ورود افراد و شبه نظامیان افراطی به مصر کمک خواهد کرد.

یکی از گروه‌های شبه نظامی که مصر با آن دست و پنجه نرم می‌کند گروه انصار بیت‌المقدس است که در سینا مستقر است و به تازگی با داعش اعلام اتحاد کرده؛ به همین دلیل کارشناسان می‌گویند مصر هم‌اکنون با مشکل بزرگی از جانب افراط‌گرایان مواجه شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا