خبر های جدید

رهبر اخوان المسلمین دوباره به اعدام محکوم شد

رهبر اخوان المسلمین دوباره به اعدام محکوم شد

۱۴ نفر از سران اخوان المسلمین مصر به ویژه “محمد بدیع” رهبر این گروه در پرونده دیگری به نام “اتاق عملیات چهارم” به اتهام برنامه ریزی برای مقابله با نظام این کشور با استفاده از زور به اعدام محکوم شدند.خبرگزاری “الشرق الاوسط” با اعلام این خبر تأکید کرد، ۸ عضو اخوان در استان “المنصوره” (دلتای نیل – شمال) به اتهام تشکیل “هسته های تروریستی” و قتل مخالفان  به اعدام محکوم شدند.

صدها حکم اعدام برای هواداران اخوان المسلمین مصر از زمان برکناری “محمد مرسی” از ریاست جمهوری در ژوئیه ۲۰۱۳ میلادی صادر شده است.همچنین تا کنون چهار حکم زندان و اعدام برای بدیع صادر شده است که حکم اعدام وی لغو شده بود.
دادگاه جنایی الجیزه حکم اعدام را برای تعیین تکلیف برای مفتی مصر ارسال کرد.حکم اعدام در مصر فقط پس از تایید مفتی قابل اجرا است؛ اگرچه نظر وی مشورتی است. دادستانی مصر اعلام کرد: متهمان در جریان تحصن هواداران مرسی در منطقه “رابعه العدویه” در شرق قاهره در تابستان ۲۰۱۳ مرتکب چنین اقدام هایی شده اند، که سرکوب آن توسط نیروهای امنیتی در روز ۱۴ اوت ۲۰۱۴ به کشته شدن صدها نفر منجر شد.

قرار است حکم نهایی دادگاه برای متهمان پرونده روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۵ قرائت شود. “احمد حلمی” وکیل مدافع ۷ نفر از متهمان به فرانس پرس گفت: این حکم غافلگیر کننده و مسخره است، پنج متهم حتی دفاعیه خود را نشیده اند.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا