رمضان

رمضان و سیل سریالهای تلویزیونی و ماهواره ای

سریال رمضانیرمضان و سیل سریالهای تلویزیونی و ماهواره ای

نویسنده: دکتر علی محی‌الدین قره‌داغی

ترجمه: پایگاه‌ اطلاع‌رسانی اصلاح

یک ماهی می‌شود که کانالهای ماهواره‌ای مختلف شروع به تبلیغات گسترده‌ای درباره‌ی سیل سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی کرده‌اند که برای پخش در روز‌ها و شبهای ماه مبارک رمضان تهیه شده‌اند.

در طول ساعات شبانه‌روز همین کانال‌ها با آب و تاب فراوان به پخش صحنه‌هایی از مجموعه‌ها و سریالهایی می‌پردازند که قرار است در ماه رمضان پخش شوند. این صحنه‌ها حاوی بسیاری از رفتارهای مبتذل و عریانی است که هرگز با جوهر این ماه مبارک و معنویات ویژه‌ی آن به عنوان یک ایستگاه سالانه برای پاکسازی جان‌ها و تصفیه‌ی دل‌ها از همه‌ی گناهان موافقت و تناسبی ندارد.

ما مسلمانان امروز برای اینکه هیبت دیرین رمضان را برگردانده و این ماه را به منهجی برای بازگرداندن دوباره عظمت امتمان تبدیل کنیم باید چند کار انجام دهیم که مهم‌ترین آن‌ها این است که روزه رمضان را به شیوه پیامبر خدا (ص) و نسل نخستین اسلام روزه بگیریم. آنانی که همه‌ی اعضا و جوارحشان نسبت به محرمات، روزه بود و انگیزه‌های تغییر و تحول در درون‌هایشان در جنب و جوش و مقاصد شرعی روزه بر اعمالشان همواره نمایان و هویدا بود.

اگر به وضع امت اسلامیمان نگاهی بیندازیم در می‌یابیم که بزرگ‌ترین چالش‌ها و مشکلات داخلیمان به پراکندگی و اختلافات و درگیری‌ها و نیز به وجود نفسهای ضعیف بازمی گردد. روزه‌ی واقعی بهترین ابزار برای درمان چنین نفسهایی است. و اگر صفای روحی فراگیر شود اسباب تفرقه و اختلاف را می‌زداید. مشکلات و چالشهای خارجی هم به ضعف خودمان در پذیرفتن شرط‌ها و خواسته‌های دشمنانمان مربوط است و اینکه ما را از اقتصاد می‌ترسانند و ما گفته‌ایم که مهم‌ترین چیز در روزه‌‌ همان به چالش‌طلبی اقتصادی آن است. من همیشه در خطبه‌ها و سخنانم عرض می‌کنم: درست است که شیاطین و پریان سرکش در ماه رمضان به زنجیر کشیده می‌شوند، ولی در عوض برادرانشان از شیاطین انس جای آن‌ها را پر می‌کنند چنانکه می‌بینیم یازده ماه کامل برای فاسد کردن این ماه از طریق ساخت سریال‌ها و فیلمهای فاسد پنهانی کار می‌کنند تا ماه صفا و پاکی رمضان را به ماه ارتکاب محرمات تبدیل کنند.

پس مردان و زنان روزه‌دار بایستی از افتادن در دام چنین گناهانی و در فضایی به دور از فضای روزه واقعی پرهیز کنند و به یاد داشته باشند که سریالهای مناسبی هم پخش می‌شود هر چند که متاسفانه تعدادشان اندک است. در این زمینه مسئولیت اصلی بر دوش اصحاب رسانه‌ها و مسئولان آنان است تا هم مانع ساخت و پخش برنامه‌های ویرانگر باشند و هم در تدارک جایگزین مناسب و سودمندی برای آن‌ها در همه‌ی زمینه‌های رسانه‌ای بمانند.

برگرفته از اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا