خبر های جدید

زمامداری ۹۹ ساله با ویلچر پای صندوق رای الجزایر آمد تا رئیس جمهور شود

زمامداری ۹۹ ساله با ویلچر پای صندوق رای الجزایر آمد تا رئیس جمهور شود
نویسنده: بشیر موسى نافع
ترجمه: رسول رسولی‌کیا – مهاباد

درحالی که بر صندلی متحرکی (ویلچر) لمیده بود و خانواده شاهانه‌اش او را احاطه نموده بودند و به شدت ناشنوا و پریشان به نظر می‌رسید، به سختی برگه رأی را برداشت، و در حالی که همواره برگه را در دست داشت و عقلش او را یاری نمی‌کرد که باید در صندوقش اندازد، که یکی از هیأت همراه خطاب به او گفت: سرورم رئیس جمهور عزیزم آن را در صندوق بینداز، سپس و در حالی که به چهره او خیره شده بود برگه را به داخل صندوق انداخت، آری او رئیس جمهور – بخوانید شاهنشاه – عزیز بوتفلیقه است.

آیا چنین شخصی شایستگی ریاست جمهوری کشوری انقلابی همچون الجزایر را دارد؟ جواب آری است؛ چرا که حاکم اصلی و فعلی کشور ارتش است.
والبته بازی گوشی آن پسربچه‌ای خردسال که در گوشه آن بخش که برای رای دادن خانواده و هیأت همراه پادشاه اختصاص داده شده بود نیز این صحنه تحقیرآمیز نسبت به ملت الجزایر را دوچندان کرده بود، آن طفلک در کمال اعتماد به نفس و افتخار به آینده‌اش و در حالی که خود را ولی عهد آینده کشورش فرض می‌کرد و درحالی که دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری متعلق به کانال تلویزیونی دولتی از او عکس می‌گرفتند به هیأت همراه پادشاهی ملحق شده و عموی معلولش را همراهی می‌نمود!
کی باید از این صحنه ناامیدکننده و تاریک پرده برداشته شود، مردی سکاندار و رئیس جمهور جزایر میشود که قادر به کوچک‌ترین حرکت جسمی نیست و تازه صدایش قابل فهم نیست مگر از طریق بلندگو!
هیأت همراه وزیر خارجه اسپانیا که اخیراً با رئیس جمهور الجزایر دیدار کرده بودند فاش نموده بودند که آقای بوتفلیقه برای اینکه صوتش به مهمانش – وزیر خارجه اسپانیا- که در مسافتی بسیار نزدیک از او نشسته بود، برسد از بلندگو و میکرفون استفاده کرده است.
و به منظور جلوگیری از عکاسی و فیلم برداری‌های پراکنده از ناتوانی پادشاه بوتفلیقه، کمسیون انتخابات مقرر نمود کانال‌های تلویزیونی غیر دولتی! حق ندارند داخل مکان‌های رأی گیری را رصد نمایند.
بوتفلیقه هرچند به ظاهر به جسدی بی‌جان و مومیایی شده می‌ماند ولی باز به گونه‌ای رفتار می‌کند گویی او شاه و سایرین حَشَم و خَدَم اویند، با پول، بسیاری از مردان و حتی عده کثیری از ژنرال‌های ارتش را زرخرید نموده است؛ به گونه‌ای که عده‌ای – از این زرخریده ها- جهت اقناع مخالفان دوره چهارم ریاست جمهوری او تلاش می‌کنند، او شخصی است که مورد حمایت ارتش الجزایر می‌باشد و غنایم و ثروت‌های هنگفت حاصل از نفت به تاراج رفته را با او قبلاً تقسیم نموده است!
و مردم – که در کشورهای پیشرفته و غیر عرب صاحبان اصلی کشورند – چاره و راهی جز سرتسلیم فرودآوردن و ترس از آینده خود و خانواده اشان و در نتیجه همراهی و ذلت ندارد، و باید جهت زیبا جلوه دادن این نیرنگ و حقه در انتخابات نیز حضور یابند؛ چرا که در این صورت دل اربابان از بالا بالا‌ها شاد و خرسند خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا