خبر های جدید

راهپیمایی دانشجویان ۶۰ کشور، برای برادری و اتحاد امّت

راهپیمایی دانشجویان ۶۰ کشور، برای برادری و اتحاد امّت

دانشجویان ۶۰ کشور، برای تاکید بر اخوّت امت و جلب توجه ممالک اسلامی، در «میدان تقسیم» استانبول گرد هم آمدند و همسو و همصدا، به راهپیمایی پرداختند.
صد‌ها دانشجو از ترکیه و ۶۰ کشور مختلف، رویدادهای ناگوار جهان اسلام را محکوم کرده و حضور خود را در کنار مسلمین به نمایش گذاشتند. شرکت کنندگان در این تظاهرات که از مصر، غزّه، سومالی، عراق، آفریقای مرکزی، بنگلادش، ترکستان شرقی، و… در حال تحصیل در ترکیه می‌باشند، یکدل و یکصدا، شعار امّت اسلامی را سر دادند.
دانشجویان، با رنگ، زبان و فرهنگ‌های مختلف، قتل‌عام‌، جنگ‌، درگیری‌، شکنجه‌ و اعدام‌های جاری را در ممالک اسلامی به شدت محکوم کردند؛ مخالفت و مقاومت خود را در برابر ظالم و ستمگر اعلام نمودند؛ همراهی خود را با مردم مظلوم به جهانیان اعلام نموده؛ و براتحاد امت اسلامی تأکید کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی، با اشاره به مورد ظلم واقع شدن مردم کشورهایی مانند: مصر، ترکستان شرقی، آفریقای مرکزی و… شعارهایی را در مضامین زیر سردادند: «برادران مصری، آفریقای مرکزی و…. همیشه دوشادوش هم هستند»، «هزاران سلام بر مقاومت مصر و…»، «یا الله! غیر از تو کسی را نداریم».
یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی، به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به مسایل جدّی جاری در جغرافیای اسلام، عدم رفع مشکلات موجود در بسیاری از ممالک اسلامی را نتیجه‌ی پراکندگی امت عنوان کرد. وی با مردود دانستن هر نوع مرزی برای جدایی مسلمین گفت: «مسلمین نه به عنوان دول متفرقه، بلکه برادرانی بدون مرز می‌باشند.»

در این راهپیمایی، علاوه بر ترکی استانبولی، آقای بوراق آتش، به زبان کُردی؛ جنید مجدد، به زبان انگلیسی؛ و حسن جمال، به زبان عربی، گفت‌گوی مطبوعاتی را به انجام رساندند.
در پایان این مراسم و بعد از گفت‌و‌گوی مطبوعاتی، دعای برادری و اتّحاد امّت اسلامی به صورت دسته جمعی قرائت گردید.

منبع: اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا