خبر های جدید

نامزدی اولین زن مسلمان یونانی برای پارلمان اروپا

بالاخره اولین زن مسلمان و البته با حجاب یونانی به نامزدی این کشور در پارلمان اروپایی انتخاب شد. یونان با نامزد کردن این زن مسلمان در انتخابات آتی پارلمان اروپایی قصد دارد با اسلام هراسی و تبلیغات منفی علیه دین مبین اسلام مقابله نماید.
، خانم آنا استامو درحالی به عنوان اولین زن محجبه مسلمان به نمایندگی از کشورش یونان در انتخابات پارلمان اروپایی شرکت می کند که اعلام کرده من بعنوان نامزد حزب سبز یونان یا اکو در انتخابات آتی شرکت می کنم، حزبی که دغدغه های زیست محیطی دارد و البته عضو حزب سبز اروپا نیز است. خانم استامو که پیشتر معلم ورزش یوگا بوده و اکنون فعال سیاسی کشورش است اعلام کرده حزب سبز یونان درواقع انعکاس دهنده نظرات و آرمان های وی است.
خانم انا استامو علاوه بر اینکه اولین زن مسلمان و محجبه ای است که از یونان برای پارلمان اروپا نامزد می شود درواقع اولین زن باحجابی است که قصد دارد به این پارلمان راه پیدا کند. انتخابات پارلمان اروپا قرار است در روز ۲۵ می برگزار شود.
خانم آنا در ۳۰ سالگی به دین مبین اسلام مشرف شده و پس از آن از دنیای یوگا به دنیای سیاست وارد شده است. وی که در خانواده ای مسیحی و ارتدوکس به دنیا آمده هدف خود از نامزدی در انتخابات پارلمان اروپائی را نشان دادن چهره واقعی و صلح طلب از مسلمانان عنوان کرده و هدف دیگر خود را نیز ایجاد فضایی برابر برای همه مردم اروپا دانسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا