خبر های جدید

ممنوعیت طلاق در فلسطین در طول ماه رمضان

قاضی ارشد فلسطینی و مسوول امور دینی و روابط اسلامی  « محمود الهباش» اعلام کرد که هر نوع طلاقی در طول ماه رمضان در فلسطین ممنوع است.

الهباش قضات قانونی و شرعی را به عمل کردن به قانون جدید دعوت کرد و افزود: تجربه های سال های گذشته اثبات کرده است که به هم خوردن نظام غذایی و تغذیه روزه داران و همچنین عدم استعمال سیگار در این ماه برای مدت زمان طولانی در روز باعث ایجاد مشکلات فراوانی در خانواده ها شده بود که طلاق یکی از آن هاست زیرا افراد به نوعی تسلط بر اعصاب شان را از دست می دهند.

وی در ادامه افزود: از ان جا که رفتارهای یک مسلمان روزه دار در این ماه ناشی از حالت عدم پایداری است بنابراین تصمیم های وی نیز به نوعی سریع و بدون تفکر گرفته می شود اما می تواند ضربه سختی به بنیان خانواده وارد کند که می توان با عمل نمودن به قانون جدید تا حدودی از وقوع برخی ضررها خودداری نمود.

در سرزمین های اشغالی حدود ۷.۹ میلیون نفر زندگی می کنند که تنها ۱.۳ میلیون نفر از ان ها را مسلمانان تشکیل می دهند، از آن جا که بیش از ۶۶ سال از آغاز تصرف فلسطین توسط یهودی های اسراییلی می گذرد، اغلب مسلمانان در این کشور مجبور به ترک خاک سرزمین خود و پناه بردن به سرزمین های دیگر شده اند.

منبع: پایگاه الحیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا