خبر های جدید

هدیه وزیر بهداشت برای چشمان شوخان

شوخان دختربچه ۶ ساله‌ای که به دلیل مسمومیت دارویی چشمان خود را از دست داده بود، پس از انجام عمل‌های جراحی توسط وزیر بهداشت، از امروز همانند کودکان عادی به مدرسه می‌رود و می‌تواند کتاب‌های درسی عادی را بخواند.
شوخان براخاسی از امروز به مدرسه عادی می‌رود در حالی که تا به امروز در مدرسه کودکان استثنایی تحصیل کرده است این کودک به علت بازگشت بینایی می‌تواند در کنار کودکان عادی به مدرسه برود.

وی ادامه داد: دید و بینانی شوخان خوب شده و از امروز می‌تواند به جای کتاب‌هایی با خط بریل کتاب‌های عادی بخواند.

وکیل شوخان افزود: شوخان باید به مقطع دوم ابتدایی می‌رفت اما به دلیل انجام جراحی‌های چشم مجدد به کلاس اول می‌رود. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر باید در یک حرکت جدی معلم ویژه‌ای را برای تدریس به شوخان اختصاص دهند تا شش کتاب اول ابتدایی را بتواند به راحتی تحصیل کند. چرا که روستای کلکان(محل زندگی شوخان) امکانات لازم را ندارد.

احمدی‌نیاز گفت: تا کنون عمل‌های زیادی توسط وزیر بهداشت و تیم جراحی وی بر چشمان شوخان انجام شده که با کاشت سلول‌های بنیادی و پیوند قرنیه بر روی چشم راست، شوخان اکنون می‌تواند ببیند.

وی افزود: عمل جراحی بعدی بر روی چشم دیگر شوخان انجام خواهد شد اما زمان آن مشخص نیست و به دلیل اینکه فرآیند درمان بر روی شوخان ادامه دارد و تحصیل‌اش ممکن با وفقه روبرو شود وزارت آموزش و پرورش مانند وزارت بهداشت دستور ویژه‌ای دهد تا از این کودک حمایت شود.

شوخان دختر ۶ ساله‌ای اهل روستای کلکان شهرستان دیواندره در استان کردستان است که دو سال پیش بر اثر تزریق پنی سیلین بینایی چشمانش را از دست داد و توسط سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت تحت عمل جراحی چشم قرار گرفت که اکنون بینایی چشم راست او بازگشته است
منبع: جهان نیوز
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا