خبر های جدید

بحران سگی در مالزی به مرحله خطرناکی رسید

با پوشاندن لباس علمای اسلامی در مالزی بر تن یک سگ، بحران ایجاد شده بر سر لمس این حیوان – که در فرهنگ اسلامی نجس شمرده می شود- وارد مرحله تازه و البته جنجالی تری شده است.
، پس از به راه افتادن کمپین لمس سگ در یکی از پارک های اصلی شهر کوالالامپور و اعتراض علمای اسلامی و مسلمانان مالزی به این اقدام و راه اندازی کمپینی علیه آن، انتشار تصاویری از یک سگ که لباس علمای اسلامی مالزی شامل عمامه و عبا بر تن کرده موجی از نفرت و انزجار در فضای عمومی این کشور برانگیخته است. تصویر این سگ به سرعت در شبکه های مجازی و اجتماعی منتشر شده است و مردم مسلمان مالزی از مقامات خواسته اند عاملان آن را دستگیر کرده و به مجازات برسانند.
پوشاندن لباس علمای اسلامی به این سگ در شهر “سلنگور” صورت گرفته و در هنگام تصویربرداری از آن حدود۸۰۰ زن و مرد گرد آن جمع شده بودند. دو پوشش اسلامی “جبه” و “سربان” که مورد استفاده علما و مومنان مسلمان مالزیایی قرار می گیرد بر تن این حیوان پوشانده شده بوده است.
شیخ محمد تامیس مفتی سلنگور با محکوم کردن این حرکت گفته است علما مورد احترام مردم مسلمان و غیرمسلمان مالزی هستند و مظهر آگاهی بخشی و علم آموزی در میان مردم هستند و اینگونه حرکات باعث خدشه دار شدن مقام آنها در جامعه نخواهد شد؛ هرکس اعتراضی به قوانین اسلامی دارد باید با سعه صدر و مهربانی اعتراض خود را بیان کند و از توهین به شدت پرهیز نماید.
با افزایش اعتراض ها به نوازش و لمس سگ در مجامع عمومی مالزی کمپینی با عنوان من می خواهم سگ را لمس کنم در برخی مناطق این کشور به راه افتاده و ناراحتی مسلمانان این کشور را سبب شده است.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا