خبر های جدید

افشای رابطه ۳۳ساله دیکتاتور یمن با موساد

افشای رابطه ۳۳ساله دیکتاتور یمن با موساد
“صفوان الاشعری ” در گفت‌و‌گو با فارس در ارتباط با دلائل عدم سرنگونی رژیم صنعا گفت: بیش از ۳۳ سال است که علی عبد‌الله صالح با “موساد ” رابطه دارد و این روابط همچنان ادامه دارد. صهیونیست‌ها در کنگره و مراکز تصمیم گیری آمریکا نفوذ زیادی دارند. آنان به دولت واشنگتن فشار وارد می‌آورند تا آمریکا مجوز شروع جنگ داخلی را به علی عبد‌الله صالح بدهد. چرا که لابی صهیونیستی از جنگ علیه سوسیالیست‌های جنوب یمن حمایت می‌کند.

*تلاش آمریکا برای باقی ماندن صالح در قدرت

این سیاستمدار معارض یمنی مقیم لندن افزود: اکنون آمریکا به کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس فشار وارد می‌کند تا از علی عبد‌الله صالح حمایت کنند. اکنون آمریکا تلاش می‌کند تا صالح همچنان بر اریکه قدرت باقی بماند در صورتی که وی از قدرت برکنار شد یکی از فرزندان یا نزدیکانش زمام امور کشور را به دست بگیرد. به هر حال فکر می‌کنم که فشارهای اسرائیل بر آمریکا و فشارهای واشنگتن بر کشورهای خلیج فارس باعث شده است تا رژیم صنعا همچنان بر راس قدرت باقی بماند.

*هیچ قبیله یمنی از رژیم صنعا حمایت نمی‌کند

وی درباره حمایت‌های برخی قبائل یمنی از رژیم صنعا گفت: علی عبد‌الله صالح از قبیله “سنحان ” است. این قبیله کوچکی در استان صنعا است. اکنون نیمی از نیروهای و مراکز نظامی وابسته به این قبیله و متحدان آن به صفت انقلابیون پیوسته‌اند. مثل سرلشکر “علی محسن الاحمر ” که فرمانده منطقه شمال غربی کشور است. در اینجا باید بگویم که هیچ قبیله‌ یا عشایری در یمن از رژیم صنعا حمایت نمی‌کند تنها حامی علی عبدالله صالح آمریکا است که تمام تلاش خود را برای باقی نگهداشتن او در قدرت به کار بسته ‌است.

*جنگ داخلی در یمن شلعه‌ور نخواهد شد

این فعال سیاسی یمنی در ارتباط با شعله‌ور شدن جنگ داخلی در این کشور گفت: اصولا هیچ جنگ داخلی در این کشور شعله‌ور نخواهد شد. این در حالی است که میلیون‌ها قبضه سلاح در یمن وجود دارد و قبایل بزرگ یمنی در استان‌های مختلف این کشور حضور چشمگیری دارند. با وجود این، شاهد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در شهرهای مختلف یمن هستیم. به رغم اینکه قبایل یمنی مسلح هستند و ارتش و نیروهای امنیتی طرفدار رژیم صنعا از سلاح‌ استفاده می‌کنند، با وجود این، یمنی‌ها دست به سلاح نبرده و نخواهند برد.

*آمریکا سرکوب ملت یمن را محکوم نکرده ‌است

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم ارتش یمن را به سلاح های جدید مجهز کرده است گفت: اکنون نظامیان وابسته به رژیم علی عبدالله صالح با سلاح‌هایی آمریکایی مردم را می‌کشند و واشنگتن تاکنون این قتل و کشتار را محکوم نکرده ‌است. به همین دلیل شاهدیم که در انقلاب یمن، بیش از ۳۰۰ نفر شهید و ۱۵ هزار تن دیگر مجروح شده‌اند.

*جوانان انقلاب یمن با سلاح‌هایی آمریکایی شهید می‌شوند

وی در پاسخ به این سؤال آیا آمریکا و کشورهای غربی با احزاب و گروه‌های معارض یمنی اقدام به برقراری ارتباط و ارائه و پیشنهادی به آنها کرده‌است؟ گفت: هیچ ارتباطی بین جوانان انقلابی یمن و آمریکا وجود ندارد بلکه این جوانان انقلابی در تظاهرات علیه علی عبد‌الله صالح با سلاح‌های آمریکایی شهید و مجروح می‌شوند. همان طوری که قبلا گفتیم کاخ سفید تاکنون کشتار جوانان انقلابی و تظاهرات کنندگان یمنی محکوم نکرده‌ است. حال چطور می‌توان بین جوانان انقلابی و آمریکا مذاکراتی وجود داشته باشد؟

*احزاب معارض عضو دیدار مشترک با آمریکا رابطه دارند

این فعال سیاسی یمنی تصریح کرد: احزاب و گروه‌های عضو دیدار مشترک با آمریکا رابطه دارند و با مقامات این کشور به گفت‌و‌گو می‌نشیند با وجود این، آمریکا به این گروه‌ها فشار وارد می‌کند تا طرح‌های مطرح شده در خصوص یمن را بپذیرند.
صفوان الاشعری گفت: بدیهی است که اینگونه طرح‌ها با چراغ سبز آمریکا با هدف تداوم عمر رژیم صنعا ارائه می‌شود. موضع‌گیری ذلیلانه‌ احزاب معارض در قبال این طرح‌ها از سوی ملت و جوانان انقلابی محکوم است.

منبع:

http://mouood.org/culturalstudies/item/768-افشای-رابطه-۳۳ساله-دیکتاتور-یمن-با-موساد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا