خبر های جدید

الأزهر مشاهده فیلم‌ جنایات داعش را حرام اعلام کرد

الأزهر مشاهده فیلم‌ جنایات داعش را حرام اعلام کرد

مرکز اسلامی الأزهر با صدور بیانیه‌ای، مشاهده و انتشار ویدئوهای جنایات داعش در زمینه کشتار، سوزاندن و سربریدن را شرعا حرام اعلام کرد. الأزهر مصر با صدور بیانیه‌ای مشاهده فیلم‌های جنایات وحشتناک داعش که توسط این گروه تروریستی در اینترنت منتشر می‌شود را شرعا حرام اعلام کرد.
مرکز اسلامی الازهر در این بیانیه که دیروز، ۲۷ بهمن‌ماه، صادر شد، اعلام کرد که انتشار این گونه ویدئوهای وحشتناک جایز نیست.الازهر همچنین از رسانه‌ها خواست که جنایت‌های وحشیانه‌ای را که جنایتکاران تروریستی مرتکب می‌شوند را منتشر نکنند، زیرا این اقدام باعث جریحه‌دارشدن احساسات انسانی می‌شود.
در این بیانیه آمده است: انتشار این تصاویر وحشتناک، همسویی با اهداف زشت و ناپسند این جنایتکاران برای سست‌کردن و شکستن اراده امت اسلام است.
الازهر مصر در این بیانیه همچنین، انتشار این فیلم‌های وحشتناک از جنایات داعش را اقدامی در جهت تحقق ادعاهای دروغین دشمنان اسلام و مسلمانان برای نهادینه‌کردن فرهنگ اسلام‌هراسی و خدشه‌دارکردن چهره اسلام است، این در حالی است که تمامی ادیان از این جنایات وحشتناک مبرا هستند.
شاخه گروه تروریستی داعش در لیبی به نام ولایت طرابلس شامگاه یکشنبه با انتشار ویدئویی مدعی شد که ۲۱ مصری قبطی در گروگان خود را در سواحل لیبی سر بریده است.الازهر مصر پیش از این نیز در واکنش به سوزانده‌شدن خلبان اردنی توسط گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای فتوای کشتن، به صلیب کشیدن و قطع دست و پای تروریست‌های داعش را صادر کرد.
پاپ فرانسیس سر بریدن ۲۱ مصری توسط داعش را محکوم کردپاپ فرانسیس، رهبرمسیحیان کاتولیک‌ جهان نیز در بیانیه‌ای سر بریدن ۲۱ مسیحی مصری توسط تروریست‌های داعش در لیبی را محکوم کرد.
رهبر کاتولیک‌های جهان با محکوم کردن اقدام تروریستی داعش تاکید کرد: «آنها (۲۱ مسیحی مصری) تنها به خاطر مسیحی بودن ترور شدند. آنها فقط از حضرت مسیح کمک می‌خواستند».پاپ فرانسیس افزود: «این مهم نیست که آنها، کاتولیک، ارتدوکس،‌ قبطی، و یا لوتری هستند بلکه مهم مسیحی بودن آنها است».

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا