خبر های جدید

ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ های فرانسه از سر گرفته شد

ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ های فرانسه از سر گرفته شد

با افزایش تبعیض‌ها علیه دانشجویان مسلمان، بحث‌ها در مورد ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌های دولتی فرانسه از سر گرفته شده و عده‌ای از سیاستمداران خواستار قوانین سخت‌تر در مورد حجاب در دانشگاه‌ها شده‌اند.جان بوئن، استاد انسان‌شناسی و کارشناس مطالعات اسلام، می‌گوید: این یک حرکت سیاسی برای سرازیر کردن آراء به سمت جبهه ملی(راست افراطی) در انتخابات آتی است.

بحث‌ها در مورد حجاب اسلامی اخیراً پس از چندین مورد حمله لفظی به دانشجویان مسلمان در دانشگاه‌ها شدت گرفته است.اوایل این ماه، یکی از اساتید دانشگاه ۱۳ پاریس در کلاس خود اعلام کرد که از نمادهای دینی دراماکن عمومی حمایت نمی‌کند. وی منظورش به یکی از دانشجویان دختر این کلاس بود که حجاب اسلامی داشت.رئیس این دانشگاه بعد از این ماجرا از دانشجوی مسلمان این کلاس به خاطر اظهارات این استاد عذرخواهی کرد.

گفته می‌شود که بحث‌ها در مورد ممنوعیت شدیدتر حجاب در آستانه انتخابات فرانسه شدت گرفته است.

حزب سیاسی نیکولاس سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق فرانسه موسوم به «اتحاد برای جنبش مردمی» هفته گذشته از محدودیت بیشتر نمادهای دینی در اماکن عمومی فرانسه از جمله ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها سخن گفت.این در حالی است که پیش از این حجاب در مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه ممنوع شده است.ماریان لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی که با شعار «فرانسوی در اولویت قرار می‌گیرد» فعالیت می‌کند، نیز از این مسئله برای جلب آرای بیشتر استفاده می‌کند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا