خبر های جدید

تظاهرات شبانه اخوانی‌ها در اعتراض به حکم زندان مرسی

تظاهرات شبانه اخوانی‌ها در اعتراض به حکم زندان مرسی

در پی صدور اولین حکم محمد مرسی ، طرفداران اخوان المسلمین در استان های مختلف مصر دست به برگزاری تظاهرات شبانه زدند و با محکوم کردن این حکم آزادی هرچه سریعتر محمد مرسی را خواستار شدند. معترضان در استان های قاهره، جیزه، اسیوط، بنی سویف، الشرقیه، المنوفیه، کفرشیخ و مناطق دیگری از مصر تظاهرات کردند.

روز گذشته دادگاه کیفری قاهره محمد مرسی و ۱۲ تن دیگر از رهبران اخوان از جمله محمد البلتاجی و عصام العریان ، دو تن اعضای کادر رهبری اخوان المسلمین را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد. این حکم ها در پرونده مربوط به خشونت ها در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه صادر شده است.

فعالان مصری گفته اند که در شهر بلطیم در کفرشیخ راهپیمایی گسترد ه ای برگزار شد که شرکت کنندگان در آن عکس های محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر و لوگوهای میدان رابعه العدویه و پرچم های مصر را در دست گرفتند و با سردادن شعارهایی خواهان براندازی ” حکومت نظامی ” شدند.

در استان الشرقیه نیز تظاهراتی در حمایت از رئیس جمهوری معزول مصر برگزار شد. مخالفان نظام کنونی مصر همچنین در میدانی در مرکز شهر اسیوط برای محکوم کردن حکم های صادره علیه مرسی تظاهرات کردند.

شبکه رصد نیز اعلام کرد که در استان بنی سویف راهپیمایی شبانه ای برگزار شد و “ائتلاف حمایت از مشروعیت” در الاقصر نیز راهپیمایی برگزار کرد که شرکت کنندگان در آن ارجاع پرونده غیر نظامیان به دادگاه های نظامی و حکم های قضایی که آنها را سیاسی خواندند، محکوم کردند.

پیش از این تظاهرات نیز تظاهرات های مشابهی در استان های قاهره، کفرشیخ، المنوفیه و جیزه در مخالفت با حکمرانی عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهوری مصر برگزار شده بود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا