خبر های جدید

تأمین بودجه ی یهودی سازی قدس توسط دولت امارات

تأمین بودجه ی یهودی سازی قدس توسط دولت امارات

شیخ رائد صلاح رئیس حرکت اسلامی در سرزمینهای اشغالی ۱۹۴۸ بر صحت اطلاعاتِ مبنی بر تأمین بودجه ی یهودی سازی قدس از سوی دولت امارات تأکید کرد.
شیخ صلاح که در برنامه ی “بدون مرز ” در شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی سخن می گفت تصریح کرد:ما اسناد و مدارک رسمی داریم که اثبات می کند هزینه ی خرید ۳۴ طبقه ی آپارتمان و منزل در قدس اشغالی از طرف امارات به بانکهای اسراییلی واریز شده است.

صلاح از مؤسسه ی اماراتی خاصی نام نبرد اما گفت که قطعا این اموال از طرف بعضی از انجمن های موجود در امارات تأمین شده است.اشاره می شود که سخنان چند ماه پیش کمال خطیب نایب رییس حرکت اسلامی در این موضوع بدون دلیل نبوده و بلکه از روی اطلاعات و اسناد مؤثق بیان شده است.

چند ماه پیش شیخ کمال خطیب نایب رئیس حرکت اسلامی در فلسطین اشغالی گفته بود که امارات در قضیه ی خرید منازل فلسطینی های ساکن در حی سلوان در شهر قدس و واگذاری آن به مؤسسات شهرک سازی اسرائیل نقش دارد.

وی در برنامه ی “استودیو القدس” که شبکه ماهواره ای “القدس” آن را پخش می کند گفت: در خصوص اموالی که به صورت سری به شهرک نشینان منطقه ی حی سلوان داده شده است باید بگویم که این اموال مستقیما و بدون نظارت هیچ نهاد پولی و نظارتی فلسطینی از طرف دولت امارات در اختیار آنان قرار گرفته است

خطیب از تمام مسئولین امنیتی و سیاسی ذیربط در حکومت خودگردان فلسطین خواست تا در این موضوع تحقیقات لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است که شهرک نشینان اسرائیلی پیشتر با حمایت نیروهای ارتش اسرائیل،چند ساختمان و زمین و آپارتمان در منطقه ی بطن الهوی در شهر سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی را به تصرف خود درآورده بودند. این دو ساختمان که مالکیت آنان به صورت مخفیانه به مؤسسات شهرک سازی یهودی واگذار شده بود از آن  خانواده های رجبی و القواسمی بوده است.

لینک منبع عربی: اسلامیون

منبع: تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا