خبر های جدید

در پی بروز حوادث تروریستی، تونس ۸۰ مسجد را بست

در پی بروز حوادث تروریستی، تونس ۸۰ مسجد را بست

 نخست وزیر تونس: بیشتر قربانیان حمله تروریستی، بریتانیایی بوده و ۸۰ مسجد بسته خواهند شد

نخست وزیر تونس بامداد امروز (شنبه) از بستن ۸۰ مسجد در سراسر این کشور خبر داده و اعلام کرد که بیشترین قربانیان حمله تروریستی روز جمعه به یکی از هتل های گردشگری در شهر بندری السوسه، شهروند بریتانیا بودند.  الحبیب الصید، نخست وزیر تونس طی سخنانی در رابطه با حمله تروریستی شهر السوسه در شمال شرق این کشور، تاکید کرد که جنگ بر علیه تروریسم ادامه می یابد و نیازمند بسیج تمامی تلاش های می باشد.

الصید با تاکید بر ضرورت ایجاد همبستگی در تونس جهت رویارویی با تهدیدهای کنونی بر علیه این کشور، اعلام کرد که ۸۰ مسجد در مناطق مختلف این کشور، خارج از چارچوب قانون و در راستای تحریک به خشونت فعالیت کرده و ظرف یک هفته آینده بسته خواهند شد.

نخست وزیر تونس با اعلام اینکه حمله تروریستی به هتل گردشگری “امپریال مرحبا” در شهر السوسه، ۳۸ کشته بر جای گذاشت، تاکید کرد که بیشتر قربانیان این حادثه تروریستی شهروند بریتانیا بودند.

این در حالی است که پیشتر شکری النفطی، مسئول بخش اطلاع رسانی وزارت بهداشت تونس در این باره اعلام کرده بود که بر اساس آخرین آمار قربانیان حمله تروریستی السوسه، تاکنون ۳۹ تن جان خود را از دست داده و ۳۹ تن دیگر نیز زخمی شده اند که شمار اندکی از آنها در وضعیت وخیمی به سر می برند.

منبع: شبکه های خبری جهان عرب

ترجمه از: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا