خبر های جدید

درخواست مشعل از ملک سلمان برای توقف حکم اعدام محمد مرسی

 درخواست مشعل از ملک سلمان برای توقف حکم اعدام محمد مرسی

برخی رسانه ای مصری اعلام کردند خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر اخیر خود به ریاض از پادشاه عربستان خواسته است از اجرای حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور سابق و برکنار شده این کشور جلوگیری کند .
روزنامه الوطن مصر در گزارشی اعلام کرد خالد مشعل در دیدار با ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان از وی خواسته است عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را برای توقف احکام اعدام رهبران گروه اخوان المسلمین از جمله محمد مرسی تحت فشار بگذارد و از اعدام این افراد جلوگیری کند .

روزنامه الوطن به نقل از منابع نزدیک به اخوان المسلمین نوشت ، خالد مشعل در دیدار با ملک سلمان گفت اعدام رهبران اخوان تهدیدی بزرگ و خطرناک برای کشورهای عربی و حوزه خلیج ( فارس) خواهد بود چون اجرای این احکام به رشد فزاینده جریان های تکفیری و در صدر آن گروه تکفیری -صهیونیستی داعش منجر خواهد شد .
مشعل خطاب به ملک سلمان افزود با توجه به این تهدید ها ، لازم است ریاض اقدام فوری برای توقف سناریو اعدام رهبران گروه اخوان المسلمین انجام دهد .

 روزنامه الوطن در این گزارش افزود خالد مشعل همچنین از ملک سلمان خواسته است برای حل بحران کنونی بین نظام حاکم مصر و گروه اخوان المسلمین میانجی گری و طرفین را متقاعد سازد اختلاف هایشان از طریق گفتگو و با نظارت مستقیم ریاض حل کنند .
مشعل گفت میانجی گری عربستان برای حل سیاسی بحران فعلی میان نظام مصر و گروه اخوان المسلمین ، می تواند گامی بزرگ برای مقابله با گروههای مسلح و تروریستی در این کشور باشد . به نوشته روزنامه الوطن ، هیئت حماس همچنین از عربستان خواسته است مصر را برای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح با هدف ارسال انواع کالاها به نوار غزه و تردد افراد از دو سوی این گذرگاه تحت فشار قرار دهد .
این روزنامه مصری افزود هیئت حماس به ریاست خالد مشعل با ملک سلمان همچنین درباره راههای مقابله با گسترش نفوذ شیعه در منطقه و مقابله با حضور قدرتمند ایران در یمن و عراق گفتگو کرد .

منبع: معا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا