خبر های جدید

پرونده قتل یاسرعرفات بسته شد

 پرونده قتل یاسرعرفات بسته شد

پایگاه خبری وطن در گزارشی اعلام کرد:مقام های فرانسوی پرونده تحقیق در مورد احتمال قتل یاسر عرفات رییس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین را بدون متهم کردن طرف یا کسی مختومه اعلام کردند.  پایگاه خبری وطن نوشت : دادستانی کل فرانسه در نانتیر از بستن پرونده تحقیق در خصوص ابهامات موجود در مورد مرگ یاسر عرفات خبر داده و فرانسوی ها اعلام کرده اند : دادستانی کل در نهایت تصمیم گرفت تحقیق در مورد این مسئله را ادامه ندهد و بدون متهم کردن شخص یا طرف خاصی در این خصوص این پرونده را مختومه اعلام کند .

بر اساس این تصمیم مقام های فرانسوی ، هیچ کس در این پرونده به قتل یاسر عرفات متهم نمی شود .

سهی عرفات بیوه یاسر عرفات تابستان سال ۲۰۱۲میلادی همراه با دخترش زهوه ، شکایتی مبنی بر به قتل رسیدن یاسر عرفات در نانتیر واقع در حومه پایتخت فرانسه تنظیم کردند و چند ماه بعد تحقیقات در این خصوص آغاز شد. آن زمان شبکه الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد یاسر عرفات به وسیله سم پلوتونیوم مسموم شده و جان خود را از دست داده است اما اکنون و پس از گذشته سه سال این پرونده بسته شد .

دادستانی کل فرانسه قبلا هم اعلام کرده بود یاسر عرفات به مرگ طبیعی از دنیا رفته است و از سوی دیگر کارشناسان فرانسوی نیز ماه مارس گذشته احتمال مسموم شدن یاسر عرفات را رد کردند . جنبش فتح از همان ابتدا رژیم صهیونیستی را عامل مرگ عرفات اعلام کرد . از همان ابتدا اختلاف نظرهایی میان کارشناسان درخصوص وجود مواد سمی در جسد وی وجود داشت .

یاسر عرفات(محمد عبدالرحمان عبدالرئوف القدوره الحسینی ) معروف به أبو عمّار سال ۱۹۲۹ در قاهره به دنیا آمد و در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ در بیمارستان نظامی پرسی، حومه پاریس درگذشت. او رئیس حکومت خودگردان فلسطین از هنگام تشکیل در ۱۹۹۶، رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین از سال ۱۹۶۹ و رئیس و بنیانگذار جنبش فتح از سال ۱۹۵۹ تا هنگام مرگ بود.

عرفات در سال ۱۹۸۸ با قبول قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت موضع خود را در مورد رژیم صهیونیستی تغییر داد. وی در مذاکرات اسلو شرکت کرد که نتیجه آن به وجود آمدن مناطق خودگردان فلسطین بود.

http://shafaqna.com/persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا