خبر های جدید

هشدار شدید اردوغان به پ‌ک‌ک

هشدار شدید اردوغان به پ‌ک‌ک

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که پ ک ک دو راه دارد یا سلاحش را دفن کند یا از این کشور خارج شود.

، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: ما قانون فوق العاده را لغو و تلاش کردیم تا میان تمامی طیف های مردمی ترکیه، مساوات را برقرار کنیم. اما سازمان تروریستی کُردی (پ ک ک) تلاش می کند تا هرج و مرج و نگرانی در کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد که پ ک ک باید سلاح خود را بر زمین بگذارد و ما با این سازمان یا هر طرفی که با آن همکاری کند، با تسامح برخورد نخواهیم کرد. این سازمان نه تنها باید سلاح خود را تحویل دهد که باید آن را دفن  یا کشور ما را ترک کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: دولت تمام تلاش خود را وقف برقراری و استحکام روابط برادری در طیف های مختلف ترکیه کرده و خواهد کرد. اما همه باید بدانند که هر تیر یا بمبی که علیه دولت و ملت ما شلیک شود، بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی گفت: ملت ترکیه هوشیار است و تندروها را مهار خواهد کرد و ما از روند آشتی ملی شانه خالی نخواهیم کرد.

اردوغان با اشاره به اتهامات وارده به فرزندانش مبنی بر داشتن ارتباط با داعش، گفت: برخی با هدف قرار دادن من یا خانواده ام می خواهند نهادهای مختلف این کشور را دچار سردرگمی کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه به مسئله شکست در تشکیل دولت ائتلافی در کشور گفت: حال که نتوانسته ایم دولت ائتلافی تشکیل دهیم باید راهکاری متناسب با خواست مردم ایجاد کنیم. من نیز بر اساس قانون اساسی از اختیاراتم استفاده خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا