خبر های جدید

صدور دستور تشکیل کابینه جدید از سوی اردوغان رئیس جمهور ترکیه

صدور دستور تشکیل کابینه جدید از سوی اردوغان رئیس جمهور ترکیه

ترکیه بار دیگر آماده انتخابات می شود.در پی اتمام مهلت ۴۵ روزه برای تشکیل حکومت جدید در ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، عصمت ییلماز رییس مجلس ملی را بحضور پذیرفت. بر اساس بیانیه منتشره در پایان این دیدار، اردوغان دستور برگزاری مجدد انتخابات را صادر کرده است.

این تصمیم امروز در روزنامه رسمی نیز منتشر شد.رئیس جمهور امروز با احمد داووداوغلو نخست وزیر نیز دیدار و گفتگو می کند.پس از گذشت ۹۰ روز از اتخاذ تصمیم مربوط به برگزاری مجدد انتخابات، در اولین یکشنبه مردم ترکیه پای صندوقهای رای خواهند رفت.

شورای عالی انتخابات در نظر دارد تا این روند را طی ۶۰ روز به پایان برساند.رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دستور تشکیل کابینه جدید را صادر کرد.وزرای دادگستری، کشور و ترابری از بین نمایندگان مستقل مردم انتخاب خواهند شد. سایر وزرای مامور خدمت در کابینه موقت، از بین احزاب پیروز انتخابات و به نسبت میزان آرایی که بدست آورده اند، تعیین خواهند شد.

اگر احزاب سیاسی پیروز در انتخابات، فردی را برای تصدی پست وزارت معرفی ننمایند، این وزراء نیز از بین نمایندگان مستقل مردم انتخاب خواهند شد.۵ روز پس از انتشار تصمیم مربوط به برگزاری مجدد انتخابات، مجلس برای دادن رای اعتماد به شورای وزیران موقت تشکیل جلسه خواهد داد.

بدین ترتیب برای اولین بار در تاریخ سیاسی ترکیه، با شورای وزیران موقت انتخابات برگزار خواهد شد.

منبع: تی آر تی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا