خبر های جدید

ملت مصر: باید انتخاباتی سالم برگزار شود

ملت مصر: خواهان برگزاری انتخاباتی سالم هستیم

رهبر جماعت اخوان‌المسلمین مصر امروز تاکید کرد که ملت مصر خواهان برگزاری انتخاباتی سالم و آزاد در کشورشان هستند.

"محمد بدیع " در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری آلمان قرار گرفت، اعلام کرد: ما چند روز دیگر با ۲۸ نوامبر فاصله داریم که امیدواریم مناسبتی ملی برای حمایت مردمی از نامزدهای اصلاح‌گرای اخوان‌المسلمین و نیروهای ملی آزاد باشد که خواهان اصلاح امور مصر، شکوفایی کشور و محافظت از آن در برابر اقدامات مفسدان هستند.

جماعت اخوان‌المسلمون به عنوان بزرگترین گروه مخالف دولت مصر با حدود ۱۳۵نامزد در انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است ۲۸ نوامبر(۷ آذرماه) برگزار شود، شرکت می‌کند و اعلام کرده است که برای تصدی ۳۰درصد کرسی‌های پارلمان رقابت خواهد کرد.

رهبر اخوان‌المسلمین مصر گفت: نظام مصر به جای محافظت از کشور و شهروندان و تضمین برگزاری انتخاباتی سالم که بیانگر خواست برحق ملت مصر است، به آزادگان و شرافتمند تعدی و از اوباش و قلدرها که در بین مردم فتنه‌انگیزی می‌کنند، حفاظت می‌کند.

نیروهای امنیتی مصر همزمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی، در دور جدید بازداشت‌های خود بیش از ۲۵۰ نفر از اعضا و هواداران گروه اخوان المسلمین را بازداشت کرده و با اعمال خشونت، از گردهمایی‌های انتخاباتی این گروه جلوگیری‌ کرده اند.

بدیع گفت: با وجود همه موانعی که نظام مصر برای جلوگیری از برگزاری انتخاباتی سالم و آزاد ایجاد می‌کند، جماعت اخوان المسلمین ضمن پایبندی به اصول ثابت خویش، به راه خود برای خدمت به مردم از طریق مبارزه قانونی و مسالمت‌آمیز و بدور از خشونت ادامه می‌دهد.

برگرفته ازاهل سنت شمال شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا