خبر های جدید

بیانیه‌ی اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان در مورد پناهجویان سوری

بیانیه‌ی اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان در مورد پناهجویان سوری

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان از کشورهای عربی و اسلامی خواست پناهجویان سوری را پذیرا باشند و آنان در برابر خداوند مسؤول دانست. اتحادیه از علمای و خطبای مساجد خواست جمعه‌ی آینده را به تبیین درد و رنج آوارگان سوری اختصاص دهند و مسلمانان را از وضعیت آنان آگاه کنند. اتحادیه همچنین از کشورها، نهادها و شخصیت‌هایی که در راستای پناه دادن به آوارگان سوری و غیر سوری تلاش کرده‌اند سپاس‌گزاری کرد.

الحمد لله والصلاه والسلام على سیدنا محمد – صلى الله علیه وسلم – وعلى آله وصحبه ومن والاه وبعد؛

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان با نگرانی عمیق وضعیت اسفبار پناهجویان سوری و غیر سوری را دنبال می‌کند؛ پس از رنج و عذابی که در داخل خاک سوریه با آن روبرو بودند و پس از رهایی از قتل و شکنجه رژیم ددمنش حاکم بر این کشور، اکنون با امواج کشنده‌ی دریا و تلف شدن در میانه‌ی راه‌ها و ذلت و خواری در مرزها دست به گریبان هستند.

اتحادیه در برابر این وضعیت اسفبار که امروزه از سمع و نظرها پنهان نیست و بر همگان آشکار شده است، بر وجدان امت اسلامی و عربی بانگ می‌زند و نکات زیر را مورد تأکید قرار می‌دهد:
نخست: اتحادیه از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهد آوارگان سوری را پناه دهند تا ناچار نشوند برای یافتن سرپناه به ذلت و خواری تن دهند؛ همگان باید بدانند که در این راستا در برابر خدای بزرگ مسؤولند.
دوم: اتحادیه از خطبای جهان اسلام می‌خواهد جمعه‌ی آینده ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ خورشیدی را به دعا و زاری برای رفع درد و رنج پناهجویان سوری اختصاص دهند.

سوم: اتحادیه مراتب تقدیر و تشکر خود را از کشورها، نهادها و شخصیت‌هایی که آوارگان را خاک خود پناه داده‌اند و به آنان کمک کرده‌اند اعلام می‌دارد و از جهانیان می‌خواهد به منظور رفاه حال پناهجویان و تمام انسان‌های دردمند بر روی کره‌ی خاکی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

“وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الإثم والعدوان”[مائده: ۲].

و در نیکوکارى و پرهیزگارى با یکدیگر همکارى کنید و در گناه و تعدّى دستیار هم نشوید.

دکتر علی قره داغی                                   دکتر یوسف قرضاوی

دبیرکل                                                       رئیس اتحادیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا