خبر های جدید

مجتهد از تنش در روابط عربستان و مصر خبر داد

مجتهد از تنش در روابط عربستان و مصر خبر داد

فعال معروف عربستانی در شبکه های اجتماعی فاش کرد که عربستان و مصر در روابط دیپلماتیک خود دچار تنش شده اند و هر یک از آنها برای باج خواهی از دیگری می اندیشد. مجتهد که به دلیل انتشار خبرهای پشت پرده خاندان حاکم در عربستان شهرت دارد و دنبال کنندگان بسیاری در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است، به نقل از منابع خود افشا کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در پیام هایی از آل سعود باج خواهی کرده و به آنها هشدار داده است که اگر عربستان حمایت های مالی خود را از مصر قطع کند تدابیری در سیاست هایش اتخاذ خواهد کرد.

مجتهد درباره این تدابیر سیاسی قاهره افزود: این تدابیر و اقدام ها شامل حملات رسانه های مصری علیه عربستان، حمایت از سیاست منطقه ای ایران و اقدام دستگاه های اطلاعاتی مصر در افشا کردن رسوایی های آل سعود خواهد بود.

این فعال عربستانی در توییتر خود افزوده است: محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و پسر پادشاه عربستان ترجیح می دهد با حمایت مالی و با عنوان جلوگیری از مشکلات دل السیسی را به دست بیاورد، اما اطلاعاتی که منتشر شده حاکی است که بین وی و رئیس جمهوری مصر درباره مسائلی که بعدا به آنها خواهیم پرداخت تفاهم صورت گرفته است.

مجتهد درباره دیدگاه محمد بن نایف، ولیعهد پادشاه دیدگاه دیگری دارد و آن این است که ترجیح می دهد به همان شیوه باج خواهی با عبدالفتاح سیسی مقابله کند؛ به این معنا که در تعامل با اخوان المسلمین انعطاف نشان دهد، آمریکا را علیه مصر تحریک کند و در ظاهر نیز روابط حسنه با مصر را حفظ کند. در این خصوص، دعوت از یوسف قرضاوی مبلغ سلفی برای حضور در مراسم سفارت عربستان در قطر و سپس دعوت از او برای سفر به ریاض در این چارچوب است و گام های دیگری نیز در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

http://fa.alalam.ir/news/1747674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا