خبر های جدید

انگلیس مانع ساخت بزرگ‌ ترین مسجد این کشور شد

انگلیس مانع ساخت بزرگ‌ ترین مسجد این کشور شد

دولت انگلیس جلوی طرح جنبش اسلامی «تبلیغی جماعت» را برای ساخت بزرگترین مسجدِ این کشور گرفته است. ظرفیت این مسجد که قرار بود حوالی «المپیک پارکِ» لندن احداث شود، حدود ۹۳۰۰ نفر در سالن اصلی و ۲۰۰۰ نفرِ دیگر در سالنی مجزا برآورد شده بود.
جنبش تبلیغی جماعت در طرح‌های خود مساحت این مسجد را سه برابر مساحت کلیسای جامع سنت پل در نظر گرفته بود. کشمکش‌های چندین ساله برای ساخت این مسجد با فراز و نشیب‌های بسیار همراه بود. تعدادی از گروه‌های تندروی راست‌گرا همچون «بی‌ان‌پی» و «ای‌دی‌ال» در فضای مجازی برای توقف این پروژه تلاش بسیاری کردند.

بر پایه گزارش‌ها گرگ کلارک، وزیر امور شهرداری‌های انگلیس دستور لغو این پروژه را صادر کرده است. یکی از منابع نزدیک به کلارک اعلام کرد: «این طرح سبب اختلاف شدید در منطقه نیوهام شده بود و اگر به مرحله ساخت می‌رسید اوضاع از این نیز بدتر می‌شد.»
اسلام دومین دین بزرگ مردم انگلیس به شمار می‌رود؛ این کشور ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۶ مسلمان، ۶۰۰ مسجد و ۶۰ مدرسه اسلامی دارد. مسلمانان انگلیس همواره هدف جرایم ناشی از تنفر قرار می‌گیرند.

بر پایه گزارش‌ها، در ۱۲ ماه منتهی به ژوئیه ۲۰۱۵ در مجموع ۸۱۶ فقره جرم ناشی از تنفر علیه مسلمانان در انگلیس ثبت شده است. این رقم در مدت مشابه سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میلادی ۴۷۸ مورد بوده است.

http://fa.shafaqna.com/news/43883

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا