خبر های جدید

مرکز حقوق بشر مصر: ۲۴۵ دانشجو در مصر کشته شده‌اند

مرکز حقوق بشر مصر: ۲۴۵ دانشجو در مصر کشته شده‌اند

مرکز حقوق بشر مصر روز سه شنبه اعلام کرد: پس از برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین این کشور طی دو سال گذشته، ۲۴۵دانشجوی مصری کشته و۴۸۷ تن دیگر ناپدید شدند. به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، مرکز حقوق بشر مصر در بیانیه ای در روز جهانی دانشجو در۱۷ نوامبر اعلام کرده است: تعداد دانشجویانی که از سال ۲۰۱۳ یعنی از زمان برکناری محمد مرسی تاکنون در مصر کشته شده اند، به ۲۴۵ دانشجو می رسد.

این نهاد افزود: پنج هزار و ۳۲ دانشجو طی اعتراضات در این دو سال بازداشت اجباری شده اند که از این تعداد دو هزار و چهار دانشجو آزاد شده اند و سه هزار و ۲۸ دانشجوی دیگر همچنان در بازداشت به سر می برند. دراین بیانیه آمده است که وضعیت ۴۸۷ تن از دانشجویان این کشور به دلیل شرکت در اعتراضات و تظاهرات، نامعلوم است.

براساس این گزارش، ۳۰۰ دانشجوی مصر در دادگاه نظامی محاکمه شدند که محاکمه ۶۰ نفر آنها به صورت غیابی بوده است. همچنین یک هزار و ۶۴ دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه ها و موسسات به صورت اجباری مورد تفکیک جنسیتی قرار گرفتند.

مصر از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین، در سال ۲۰۱۳ شاهد تظاهرات اعتراض آمیز دانشجویان مصری در داخل و خارج دانشگاه های این کشور است که درجریان سرکوب این اعتراضات از نیروهای امنیتی، شمار زیادی از دانشجویان کشته و ناپدید شده اند.

اhttp://fa.shafaqna.com/news/58042

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا