خبر های جدید

نابغه اعجاز علمی قرآن جهان اسلام را بیشتر بشناسیم

نابغه اعجاز علمی قرآن جهان اسلام را بیشتر بشناسیم

زغلول النجار از برجسته‌ترین اندیشمندان جهان اسلام در عرصه اعجاز علمی قرآن است که در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۳۳ میلادی در استان غربیه کشور مصر چشم به جهان گشود.  ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵ مصادف با هشتاد‌ و‌ دومین زادروز زغلول النجار، نابغه اعجاز علمی قرآن و سنت مصر بود، این اندیشمند مصری همچنان به فعالیت‌های خود در این حوزه ادامه داده و به یکی از پیشگامان این عرصه در جهان عرب تبدیل شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «مصراوی» به بهانه سالروز میلاد این اندیشمند مصری گزارشی را منتشر کرده است که در ذیل می‌آید:

زغلول النجار، در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۳۳ میلادی در روستای «بسیون» در استان «الغربیه» مصر متولد شد. وی از برجسته‌ترین اندیشمندان مصری در عرصه اعجاز علمی قرآن است که با استفاده از اکتشافات علمی جدید تلاش می‌کند حقایق علمی قرآن و اعجاز این کتاب الهی را اثبات کند.

النجار یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان مسلمان در عصر حاضر نیز به‌شمار می‌رود که تمام تلاش خود را برای معرفی و اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی به کار گرفته است، وی چندین تألیف در زمینه اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی(ص) دارد.

زغلول النجار، صاحب مکتب علمی برجسته‌ و از معدود کسانی است که در زمینه تدبر در آیات قرآن و سنت نبوی توانست سرآمد باشد. زغلول با استفاده از روشی جدید در زمینه تدبر در قرآن و با بهره‌بردن از اکتشافات علمی جدید توانست اعجاز علمی قرآن کریم را اثبات کند و حقایق علمی قرآن را با استناد به شواهد و استدلال‌های مستند تبیین کند.

پدربزرگ زغلول النجار امام جماعت روستای «بسیون» در استان غربیه بود. پدرش از حافظان قرآن بود و حفظ قرآن را به وی آموزش داد. زغلول می‌گوید: «هنگامی که قرآن را تلاوت می‌کردم، اگر اشتباهی صورت می‌گرفت، پدرم آن را تصحیح می‌کرد.» النجار پس از حفظ قرآن با پدر خود به قاهره رفت و در سن ۹ سالگی در یکی از مدارس ابتدایی این شهر مشغول تحصیل شد.

زغلول پس از تکمیل تحصیلات ابتدایی در سال ۱۹۴۶ میلادی در دبیرستان «شبرا» ادامه تحصیل داد و از بهترین دانش‌آموزان این مدرسه بود، به همین دلیل ناظر مدرسه وی را به شرکت در مسابقات زبان عربی تشویق کرد و زغلول توانست در این مسابقات رتبه برتر را کسب کند.

سپس النجار به دانشکده علوم در دانشگاه قاهره پیوست و گروه جدیدی با نام «زمین‌شناسی» در این دانشکده تأسیس شد که النجار توانست لیسانس خود را در رشته زمین‌شناسی از این دانشکده دریافت کند.

این اندیشمند مصری در سال ۱۹۶۳ میلادی نیز از دانشگاه «ولز» انگلستان، مدرک دکترای زمین‌شناسی را دریافت کرد. وی تاکنون در نشست‌های متعددی با موضوع اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی حضور یافته است.

زعلول النجار در سال ۲۰۰۱ میلادی به‌عنوان رئیس کمیته اعجاز علمی قرآن کریم در شورای عالی امور اسلامی مصر انتخاب شد.

النجار در مسیر علمی پربار خود در حوزه اعجاز علمی قرآن کریم و سنت، بر ۳۵ پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نظارت داشته است.

وی همچنین در بسیاری از انجمن‌ها و محافل علمی بین‌المللی عضویت دارد و نیز عضو هئیت تحریریه شماری از برجسته‌ترین مجلات و نشریه‌های علمی در آمریکا، فرانسه، هند و جهان عرب است و یکی از مؤسسان انجمن اعجاز علمی قرآن و سنت در مصر محسوب می‌شود.

این نابغه اعجاز علمی قرآن پژوهش‌های زیادی را به زبان عربی در این حوزه به رشته تحریر در آورده است که در پایگاه اینترنتی وی قابل دسترسی است. زغلول النجار به عنوان یکی از برترین شخصیت‌های تأثیرگذار جهان نیز انتخاب شده است.

در این پایگاه اینترنتی «من آیات الاعجاز العلمی فی القرآن الکریم: از نشانه‌های اعجاز علمی در قرآن کریم»، «النبات فی القرآن الکریم: گیاه در قرآن»، «خاتم الانبیاء المرسلین: خاتم پیامبران الهی»، «الاعجاز العلمی فی السنه النبویه: اعجاز علمی در سنت نبوی» به عنوان نمونه‌هایی از تألیفات زغلول النجار برای علاقمندان معرفی شده است.

http://www.iqna.ir/fa/News/3454161

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا