خبر های جدید

ممنوع الملاقات شدن محمد مرسی

وزارت کشور مصر اعلام کرد اجازەی هیچگونه دیداری با محمد مرسی در زندان برج العرب داده نمی‌شود این در حالی است که پلیس مصر از بازداشت ۳۰ تظاهرکنندەی حامی مرسی در شهر‌ها و استان‌های مختلف این کشور خبر داده است.

به گزارش اصلاح‌وب به نقل از شبکەی خبری الجزیره، طرفداران اخوان المسلمین مصر روز جمعه بار دیگر در قاهره و شمار دیگری از استان‌های این کشور تظاهراتی را در حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهوری ربودە شدەی مصر برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی بازگشت «مشروعیت» و محمد مرسی به قدرت را خواستار شدند.

در این تظاهرات که تحت عنوان «هفتەی لبیک‌ ای شهید» برگزار شد شرکت کنندگان دست نوشته‌هایی را در مخالفت با «کودتای نظامی مصر» و تصاویر تظاهرکنندگان کشته شدن در میدان «رابعه العدویه» حمل می‌کردند.

در تظاهرات مذکور که به دعوت «ائتلاف حمایت از مشروعیت»، متشکل از گروه‌های حامی اخوان المسلمین مصر برگزار شد، نیروهای امنیتی و پلیس مصر تلاش کردند تا تظاهرکنندگان را با استفاده از گاز اشک‌آور متفرق کنند که در این میان ده‌ها تن از تظاهرکنندگان دچار حالات خفگی و یا زخمی شدند.

علاوه بر این ده‌ها تن از تظاهرکنندگان توسط نیروهای پلیس در قاهره بازداشت شدند.

در شهر «المحله الکبری» در استان «الغربیه» مصر نیز درگیری‌هایی میان طرفداران محمد مرسی و پلیس کودتا به وقوع پیوست. در جنوب قاهره نیروهای امنیتی تلاش کردند جمعی از تظاهرکنندگان حامی اخوان المسلمین را که در اطراف یکی از پارک‌ها تجمع کرده بودند متفرق کردند که این مسأله به درگیری پلیس با تظاهرکنندگان انجامید.

وزارت کشور مصر نیز اعلام کرد که ۳۰ تن از تظاهرکنندگان در قاهره و ۴۳ تن دیگر که این وزارتخانه از آن‌ها به عنوان «اغتشاش گر» یاد می‌کرد در هفت استان مصر بازداشت شدند.

در استان‌های المنوفیه و الاسکندریه نیز تظاهرات مشابهی در اعتراض به بازداشت تظاهرکنندگان مصری برگزار شد.

شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن «کودتای نظامی» و در دست داشتن نمادهای میدان «رابعه»، آزادی هرچه سریع‌تر بازداشت‌شدگان را خواستار شدند.

در استان‌های سوئز، الفیوم و پورت سعید نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که تظاهرکنندگان پایان «حکومت نظامی»، محاکمەی سران «کودتا» و قصاص عاملان کشتار تظاهرات حامیان اخوان المسلمین را خواستار شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعلام کرد که وزارت کشور رژیم کودتا اعلام کرده اجازەی هیچگونه دیداری با محمد مرسی که در زندان برج العرب زندانی است نمی‌دهد.

مرسی پیش‌تر نیز در پیامی که توسط وکلای وی اعلام شد تأکید کرده بود، در صورتی وی که مجدداً به قدرت برسد، مصر ثبات خود را باز خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا