تربیت فرزندانمقالات ارسالی

چگونه رنگ ها را به کودک خود آموزش دهیم

چگونه رنگ ها را به کودک خود آموزش دهیم

شما به سادگی با اشاره به رنگ هایی که کودک تان هر روز می بیند پیش از زمانی که به پیش دبستانی برود می توانید رنگ ها را به او آموزش دهید. اشیاء عادی منزل می توانند به عنوان ابزار آموزش برای شما ایفای نقش کنند و به راحتی با کمک اسباب بازی ها و کتاب های خودتان می توانید تفاوت رنگ ها را به کودکتان نشان دهید. این چگونه سعی در راهنمایی والدین برای آموزش رنگ ها به کودک دارد.

۱-هر روز با کودک خود کتاب بخوانید و مرور کنید. هنگام خواندن رنگ های مختلف در هر تصویر در کتاب را نشان دهید و نام آن را با صدای بلند بگویید. آموزش شناسایی رنگ ها به کودک تان را اغلب با خواندن همان کتاب ها ادامه دهید.
۲-کودک خود را تشویق کنید رنگ ها را در زندگی روزمره شناسایی کند مانند زمانی که شما برای خرید مواد غذایی می روید. به قسمت های مختلف یک محصول نگاه کنید و مجموعه ای از رنگ های پر طراوت و زنده را در آن ها ببینید.
۳-اسباب بازی ها را با توجه به رنگ آن ها در خانه دسته بندی کنید. درست کردن یک دسته از اسباب بازی ها برای هر رنگ به کودک نشان می دهد چطور در هر دسته اسباب بازی ها را با هم تطبیق دهد. بلوک های رنگی که به اسم ساختمان سازی می شناسیم بهترین کمک را به این فعالیت می کنند.
۴-نشان دادن تفاوت در رنگ ها با نشان دادن المان های رنگارنگ به بچه ها مانند یک پرچم یا رنگ های یک رنگین کمان.
۵-استفاده از مداد شمعی و با رنگ های مختلف و گفتن نام هر رنگی که در حال استفاده آن هستید. می توانید از کتاب های مخصوص رنگ آمیزی استفاده کنید.
۶-از پوسترها یا کاتالوگ هایی که یک طیف کامل از هر رنگ را دارند برای آموزش طیف رنگ ها استفاده کنید. در حالی که یک کودک پیش دبستانی ممکن است به طور کامل مفهوم سایه های یک رنگ را نداند اما این ایده ی خوبی برای شروع آموزش این مفهوم است.

نکات و هشدارها
۱-کتاب ها را به راحتی در دسترس کودک خود در قفسه پایین کتابخانه در اتاق خواب یا جایی که بازی می کند قرار دهید. فرهنگ خواندن کتاب در شب و شناسایی رنگ ها با شما به عنوان همراه کودک را در خانه ایجاد کنید.
۲-می توانید از سطل یا سبدهای رنگی برای مرتب کردن اسباب بازی های کودکتان استفاده کنید. به کودک خود آموزش دهید چگونه هنگام تمیز کردن اتاق خود اسباب بازی ها را با رنگ سبد تطبیق دهد.

منابع: eHow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا