خبر های جدید

تشکیل شورایی در ایتالیا برای تعامل با اقلیت مسلمان

تشکیل شورایی در ایتالیا برای تعامل با اقلیت مسلمان

ایتالیا شورایی به منظور تعامل بهتر با جمعیت اقلیت مسلمان این کشور تشکیل داد. آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا به منظور آنچه کمک به ادغام و پیوستن اقلیت مسلمان به جامعه ایتالیا توصیف می کند، نهادی مشورتی تشکیل داد.

وزارت کشور ایتالیا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، این شورا متشکل از دانشگاهیان و کارشناسان دین و فرهنگ اسلامی است که قرار است مسائل مربوط به توصیه ها و پیشنهادها در خصوص ایجاد یکپارچگی بر پایه احترام و همکاری را مورد بررسی قرار دهند.

آلفانو نیز گفت: «خواهان جامعه ای هستم که متشکل از افراد، کشورها، فرهنگ ها، ادیان و سنت های متفاوت است که قصد دارند به توسعه صلح آمیز و سعادت کشورمان، منطبق با قوانین، سنت های مسیحیت و بشردوستانه کشورمان کمک کنند.»

این در حالی است که در پی حملات نوامبر سال گذشته در پاریس پایتخت فرانسه، آلفانو که ریاست حزب راست میانه ایتالیا را برعهده دارد گفته بود به منظور مبارزه با تروریسم تصمیم دارد مکان های مذهبی بدون مجوز مسلمانان را تعطیل کند.

برابر آمارها، شمار مسلمانان در ایتالیا بیش از یک میلیون تن است که بیشترشان از مهاجران مسلمان هستند و شمار دیگری نیز به این دین مقدس پیوسته اند. ​ایتالیا کشوری است که فقط چهار مسجد دارد، از این رو برگزاری آیین های مذهبی در این کشور در مکان هایی که مجوز دارند، برای مسلمانان بسیار سخت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا