خبر های جدید

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی جامعه جهانی را به کمک به مردم فلسطین فراخواند

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی جامعه جهانی را به کمک به مردم فلسطین فراخواند

یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان که به درخواست ترکیه و برای بررسی تحولات اخیر در قدس و حرم شریف در استانبول برگزار می شود، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد، بخش خصوصی و تمامی سازمان‌های مالی و دولتی را به کمک برای مردم قدس فراخواند.

العثیمین افزود: “سازمان همکاری اسلامی با همکاری بانک توسعه اسلامی، پروژه‌هایی در رابطه با رفع مایحتاج فلسطین در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور اجرایی می کند. از سوی دیگر با همکاری صندوق همبستگی اسلامی نیز کمک مالی به ارزش ۲۷ میلیون دلار در پروژه‌های در دست اجرای این کشور ارائه می‌دهد”.

وی ادامه داد: ادامه نقض حقوق مردم فلسطین در قدس از سوی اسرائیل، مسئولیت جمعی و فردی بر دوش اعضای سازمان برای مبارزه با این اقدامات اسرائیل می‌گذارد. در راستای توقف نقض حقوق از سوی اسرائیل و حملات این کشور در قدس، باید ضمن قبول مسئولیت با جامعه جهانی همکاری‌های لازم صورت گیرد و از سوی دیگر باید حفاظت بین‌المللی از مردم فلسطین صورت گیرد.

– وزیر امور خارجه فلسطین:

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در این نشست اظهار داشت: ملت فلسطین، سالهای طولانی است که با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و مبارزه ای سخت و طاقت فرسا در مقابل موانع و چالش های فراوان ایستاده است تا از حاکمیت و هویت بیت المقدس دفاع کند.

وی افزود: عقب‌نشینی اسرائیل از اتخاد تدابیر امنیتی در مسجدالاقصی به منزله پیروزی مردم فلسطین است. ولی نباید فراموش کرد که نخست وزیر اسرائیل با شیوه های مختلف به دنبال افزایش نفوذ بر قدس است. باید در این زمینه آمادگی داشته باشیم. این نوع اقدامات خائنانه می تواند در آینده نزدیک تکرار شود.

المالکی تصریح کرد: اسرائیل با اقدامات تحریک آمیز در قدس به دنبال راه انداختن کشتار فرهنگی است. این کشور برای تغییر واقعیت های جغرافیایی و بافت جمعیتی قدس سعی دارد از دیگر مناطق، یهودیان را به قدس آورده و آنها را اسکان دهد.

– وزیر امور خارجه اردن:

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن نیز گفت: دفاع از مسجد الاقصی وظیفه همه مسلمانان جهان است. حضور ما در این نشست، طرح های اسرائیل را نقش بر آب می کند. همه ما شاهد نقض قوانین از سوی اسرائیل بودیم و این کشور در قبال تلاش های ما مجبور به عقب نشینی شد. ما پیروز شدیم.

– وزیر امور خارجه عربستان سعودی:

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز ضمن قدردانی از ترکیه جهت برگزاری این نشست فوق العاده، تحرکات و اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی ها را به ” ریختن بنزین روی آب ” تشبیه کرد و بسته شدن درهای مسجد الاقصی را جریحه دار کردن احساسات تمام مسلمانان جهان دانست.

وی افزود: باید جامعه جهانی در مقابل اسرائیل، کنار مردم فلسطین قرار گیرد و از تشکیل دولت فلسطین با پایتخت قدس حمایت می کنیم.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا